Lieve mensen,
Naast mij zit Bettien. Mijn collega. Zij heeft een klein probleempje met haar Rover 214 si van 12 jaar oud. Wanneer de motor koud is, en mogelijk ook bij vochtig weer moet een aantal keren gestart worden voordat de motor wil aanslaan. Vervolgens slaat hij nog een paar keer af voordat hij met een onrustig gepruttel tot leven komt (het lijkt net of het starten steeds beter gaat). Als ze direct na het starten gas wil geven slaat de motor weer af, maar als de motor een halve minuut gelopen heeft dan gaat het wel goed en blijft hij aan. De garage heeft er al naar gekeken en de computer uitgelezen. Zij konden niets vinden. (dit kostte 100E). Wanneer de motor warm is start en loopt hij zonder problemen. Wat zou dit kunnen zijn? Zou het aan de ontsteking kunnen liggen? (Hoe test je dit?) of zou het aan de automatische choke kunnen liggen?
Hellup...
Michiel en Bettien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke garage heeft er naar gekeken?Ik bedoel hadden ze wel de mogelijkheid om de computer uit te lezen.Een mogelijkheid kan zijn dat de temperatuurvoeler in het spruitstuk stuk is.Een andere mogelijkheid is rotor,verdelerkap,bougiekabels of bougies of een combinatie van dat.
grt Michael
Michael,
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Ik weet niet welke garage het precies was. Het was in elk geval een rover dealer. Is er een gemakkelijke methode om de temperatuurvoeler te controleren, bijvoorbeeld met een multimeter? Het lijkt me wel een aardige kanshebber. De rotor lijkt me niet omdat het euvel zich alleen voordoet bij koude motor. Is het inspuiten van de bedrading en verdelerkap een optie? De bougies...zou die dan niet ook slecht lopen bij warme motor? Nogmaals, bedankt voor je inzet, ik ga het doorgeven.
Michiel
18 jaar
Als ze hem uitgelezen hebben dan zouden dat eigenlijk moeten gezien hebben.Ik ben op het moment thuis dus kan je de waardes voor de voeler niet geven maar zal morgen op mijn werk kijken of ik er waardes voor heb.
grt Michael
Hierbij de waardes van voeler:
-10 graden 9000 ohm
+20 2500
+40 1050
+60 600
+80 330
Ik had gezegd in het spruitstuk dit geld voor een singlepoint injectie voor multipoint zit ie in het watermondje voor op de cilinderkop!
grt Michael
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar