Servostuur steeds feilloos gewerkt. Opeens bij starten om te vertrekken met de wagen stel ik vast dat de servo niet werkt.
Gewoon totaal niets (zelfs geen schokken of trillen, zoals er lucht in zou zitten).
Reservoir is op peil en multi-v riem ligt er op en werkt. Nergens uitwendige lekkage te bespeuren.
Heeft iemand hier ervaring mee: is het de pomp of inwendige lekkage stuurhuis?
Hoe diagnose doen?
Dank bij voorbaat voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem opgelost: Drukregelaar van de pomp zat vast in "open" positie, dus geen drukopbouw.
Heb alle onderdelen pomp gedemonteerd, gereinigd en gemonteerd.
Oude dichting tussen de 2 pomphelften is soort mica-drager met dichtingsmassa op voorzien.
Ik heb de mica-drager gerecupereerd en vloeibare dichting op gedaan (die tot 0.3mm "gap" kan overbruggen).
Maar... toch lekte de olie er spontaan tussenuit na montage en opvullen met olie.
Een originele dichting is bij Rover niet apart verkrijgbaar. Heb dan een 2dehandspomp op de kop getikt van een MG 1800cc/16V. Deze gemonterd en alles werkt prima!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar