Ik heb met mn Rover 620i het volgende probleem: als de motor koud is dan start ie vaak wel goed, maar als ie warm is en je wil hem starten dan slaat ie pas na 5 keer aan en gaat het gele lampje motorcontrole op het dashboard branden. De auto rijdt wel goed verder. Ik heb bij de Rover dealer de auto laten uitlezen
kostte me wel weer 120 euro pff en daar bleek uit dat BDP-sensor defect is. Ik heb deze besteld op de sloop (150 euro grr) en vervangen, maar nog geen oplossing. De bouggies zijn al vervangen en de kleppen zijn gesteld. Ik dacht zelf nog aan een defecte benzinefilter, maar dan zou die bij koude motor ook niet moeten starten, lijkt me?
Wie kan mij helpen? De Honda Accord heeft dezelfde motor als mijn Rover 620i.
Alvast bedankt en groeten,
Sijbren van der Lijn
Enschede
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krijg je nog steeds het gele motorcontrole lampje?
De BDP sensor kan het nooit geweest zijn, want dan had je er altijd last van gehad.
Als het gele lampje nog steeds aankomt, dan kan je proberen om zelf de fout te achterhalen.
Hiervoor moet je onder het dashboard een doorverbinding maken op een stekker.
Die moet ergens onder het dashboard of achter de middenconsole loshangen (in ieder geval een met 2 draden eraan)
Maak een doorverbinding met een draadje en zet je contact aan.
Het gele lampje zal dan gaan knipperen.
Tel het aantal keren dat het lampje knippert.
De cyclus wordt na een pauze continu herhaald.
(lange knipper = 10)
(korte knipper = 1)
Door (op) te tellen verkrijg je een getal, de Fault Code.
Ik heb zelf een Honda prelude, hier heb ik wel de codes van.
Maar je kan op Internet zoeken op ECU Fault codes.
Ik heb zelf ooit eens de Dealer opgebeld, en gevraagd of ze de code voor me wilden opzoeken, en dit hebben ze dan ook gedaan.
Succes
waarschijnelijk is het de koelvloeistoftempratuursensor .
deze sensor 'voelt'hoe warm de motor is .
als de motor koud is moet er een rijk mengels in gespoten worden . als de motor warm is dan moet er een normaal (lambda 1)mengsel ingespote worden.
als de sensor kapot is dan stuurt hij verkeerd singiaal naar de ecu (computer) bijvoorbeeld dat de motor ijskoud is terwijl de motor goed op tempratuur is .dus dan spuit de motor een veel te rijk mengsel in en kan de motor verzuipen.
de sensor zit op het motorblok
deze sensor moet je niet verwarren met de tempratuurschakelaar die in de radiateur zit en de koelfan in en uitschakelt
laat ff weten of het dit was
20 jaar
Ik heb de sensor vervangen door een van de sloop, hielp niks. Nu maar de gehele ontsteking vervangen en probleem opgelost (570 euro verder). Maar nu hoor ik opeens een irritant geritsel/gekraak als ik redelijk vlot optrek.. het lijkt de aandrijfas te zijn, maar wel vreemd dat het nu hoor net nadat de ontsteking vervangen is. Iemand ervaring hiermee?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar