Hallo allemaal.
Ben nieuw op deze site en ben onervaren met auto's maar ben zeker saabliefhebber.
Ik heb een saab 93 uit '99, benzine 2.0 injectie en ongeveer 240.000 km gelopen. De auto is voorheen voorzien van een gasinstallatie maar die is nu niet meer aanwezig.
Ik heb zo af en toe een probleem met de motor maar zoals ik al zei, ben niet ervaren met motoren maar zal zeker mijn best doen zoveel mogelijk info te verschaffen.
Zonder dat het CE gaat branden wil de motor in laag toerental nogal eens wisselen in toerental. Soms bij stilstand gaat het toerental wel eens van 400 naar 1300 rpm. Een enkele keer is de motor uitgeslagen. Bij file rijden of voor stoplicht uiterst onhandig. Soms is CE wel gaan branden maar dit is dan bijvoorbeeld als ik een tijdje rond de 70 km/u rij op de snelweg. Het lampje gaat weer uit als ik 140-150 rij.
Laatst dacht ik: eens kijken wat stationair doet als ik kort de motor uitzet (3 a 4 sec) met sleutel wel op contact. Resultaat was dat stationair het nu weer prima deed....
Ook is het zo dat ik soms de in scherm krijg: check koelvloeistof! (deze is prima gevuld!) En als de motor koud is bij optrekken loopt ie niet helemaal vloeiend door de versnelling heen, hij stottert dan een beetje.
Na deze site doorgelezen te hebben krijg ik het idee dat er wat verschillende oorzaken kunnen zijn:
- vacuum probleem
- temperatuursensor
- bobine vuil
- gasklephuis reinigen
Ik weet, ik moet de auto nog laten uitlezen maar wellicht dat er mensen zijn die dit probleem herkennen! Alvast bedankt voor de reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bakkers,vermoedelijk een vacuum lekkege controleer de slangen die aan het gasklep huis zitten ,ook kan het evap ventiel open blijven staan groet Leo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar