Saab 9-3: Distributieriem omgesprongen. Wat nu?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 150 PK

Gisteren pech gehad. Mijn distributieriem is omgesprongen. Wat wil dat nu zeggen? Is het zeker dat mijn kleppen stuk zijn of zal ik het proberen om met een nieuw riem in start te krijgen? Wie heeft hier ervaring mee?

James

Watiska

Geplaatst door Watiska (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

nou de ervaring met diesels is dat bijna altijd de kleppen de zuiger raken en dus altijd de kop gedemonteerd moet worden.
het eningste wat je kan doen is het klepdeksel eraf om tezien of je daar aan de hand van de spelling kan beordelen of de kleppen krom zijn.

groetjes jan.

leo saab (0) PRO, 13 jaar geleden

James, vermoedelijk zijn de kleppen niet krom,maar wel schade aan de nokken as, stoter overbrenging gr Leo

egbertkuipers (0), 12 jaar geleden

mijn saab 9.3rookt meer dan normaal vooral bij optrekken
hij gebruikt meer diesel dan normaal
en de crusecontol valt soms zomaar uit
hebben de ze zaken met elkaar te maken of zij het afzonderlijke problemen
en wat kan ik er aan doen

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=egbertkuipers]mijn saab 9.3rookt meer dan normaal vooral bij optrekken
hij gebruikt meer diesel dan normaal
en de crusecontol valt soms zomaar uit
hebben de ze zaken met elkaar te maken of zij het afzonderlijke problemen
en wat kan ik er aan doen[/quote]
dat is weer een andere storing en een ander persoon als de starter van dit tropic, even een nieuwe openen anders krijg je verwarring

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.