wat is een goede oplossing om het afbreken van de kachelbedieningsknoppen te voorkomen behalve het goed smeren van het mechanisme op het kachelhuis? Knop is al voor de tweede keer gebroken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien heel flauw, maar verder kijken waar de oorzaak is? Ik kan me bijna niet voorstellen dat bij SAAB die dingen regelmatig stuk zouden gaan zonder aanleiding. Staan de kabels niet te strak of zijn ze ergens scherp geknikt, dat soort dingen...
dit is niet het probleem.mijns inziens loopt de kachelstandenschuif te zwaar in het kachelhuis maar hoe is deze gangbaar te maken.liefst zonder het hele kachelhuis te demonteren.Dit probleem schijnt vaker voor te komen want de knoppen liggen zo op voorraad bij de dealer.
ok.. raar.. als dat zo is kan je er toch wel vanuit gaan dat dat niet helemaal goed werkt en heb je gewoon gelijk..
Ik weetniet uit mijn hoofd foe het eruit ziet maar is de knop niet te versterken?? Ik gok dat het stukgaat waar het asje in de knop verdwijnt; iets te verzinnen met een metalen borgring eromheen ofzo?
Meestal zit de draaitromel vast in het kachelhuis hierdoor gaat de draaiknop voor de luchtstroomregeling te zwaar.
Smeren proberen
Als het de warmteregeling betreft moet het kabeltje vervangen worden
19 jaar
we hebben de trommel al proberen te smeren maar dit geeft niet het beoogde resultaat.moeten we het kachelhuis misschien toch uit elkaar halen??
Nee bel de je/een saab dealer
Er is nog een mogelijke oplossing mbv een of twee grote parkers
Door spanning op een bepaald gedeelte van het huis van de trommel te plaatsen gaat deze weer vrijlopen.
Als dit niet werkt zit er niks anders op om een nieuw huis te plaatsen.
19 jaar
Het enige wat je moet doen is: onder het handschoenen kastje de kunststof beplating eraf halen, luchtbuis (zwarte kunststof buis) eraf wringen en dan zie de kachelbediening, zit vast aan een kunststof cardan-stangetje, als die kapot is moet je hem vervangen, maar als hij nog heel is moet je de mechaniek ff inspuiten met vet!! Met de knop draaien en net zolang inspuiten met vet totdat ie speoel draait.
19 jaar
Hallo.
ik heb ook zelfde problem. kachel werkt alleen op stand 4 dus waarschijnlijk is de kachelweeerstand stuk.
mijn auto is van het jaar 1997 2.3 benzine 16 v.
maar waar zit hij?
bij vw is rechts onder bij het voet. bij saab weet ik niet.
ik heb nog een vraag.
na het dashboardkastje los gehad auto start niet meer.ik was op zoek naar kacheleeerstand. rechts onder de voeten.
toen ik dashboardkastjek los gehad. ik zag kliene kasje rechts onder. ik denk zelf is van alarm.
want het is per ongeluk een kabel van alarm kasje is los gegaan en daar na moet alarm op nieuw geactiveerd worden. den ik zelf.
hoe moet ik nu doen.
ik nu auto starten via een stukje kabel van af accu naar startmotor dan loop die wel.
het is nood oplosing.
graag tip geven als u tijd heb.
14 jaar
Hallo. leo
ik heb ook zelfde problem. kachel werkt alleen op stand 4 dus waarschijnlijk is de kachelweeerstand stuk.
mijn auto is van het jaar 1997 2.3 benzine 16 v.
maar waar zit hij?
bij vw is rechts onder bij het voet. bij saab weet ik niet.
ik heb nog een vraag.
na het dashboardkastje los gehad auto start niet meer.ik was op zoek naar kacheleeerstand. rechts onder de voeten.
toen ik dashboardkastjek los gehad. ik zag kliene kasje rechts onder. ik denk zelf is van alarm.
want het is per ongeluk een kabel van alarm kasje is los gegaan en daar na moet alarm op nieuw geactiveerd worden. den ik zelf.
hoe moet ik nu doen.
ik nu auto starten via een stukje kabel van af accu naar startmotor dan loop die wel.
het is nood oplosing.
graag tip geven als u tijd heb.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar