Saab 9-3: motor valt uit, na opnieuw starten loopt deze laag stationair

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

tijdens het rijden op de snelweg (120 km/h) valt de motor uit (puur electrisch) na opnieuw de motor te hebben gestart gaat het lampje engine branden en het stationair toerental is ongeveer 500 toeren waardoor de motor steeds stopt. Accupool losgehaald en motormanagement was gereset. Hierna 2 dagen goed gegaan en het probleem deed zich weer voor met dienversatnde dat het stationair toerental nu 1200 toeren is.

wie o wie kent dit probleem en weet de oplossing.

de sheriff

Geplaatst door de sheriff (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

johan 56 (0), 14 jaar geleden

Klinkt als een luchtmassasensor die niet meer de juiste waarden aangeeft. Tenminste als ie het op benzine rijdend ook doet.

de sheriff (0), 14 jaar geleden

hallo Johan 56.,

Inderdaad op benzine doet hij het ook. inmiddels heb ik het motormanagement gereset en was het probleem even weg nu is het probleem weer terug met dien verstande dat de motor nu stationair ruim 1200 toeren loopt. maar in iedergeval bedankt voor het meedenken ik zal mij daar op richten. als ik er uit ben hoor je van mij

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Laat de codes door de dealer uitlezen. Bespaart je een hoop zoekwerk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.