Beste allen,
Mijn 9-5 van bj.2000 is sinds kort niet meer aan de praat te krijgen! Hij sloeg de eerste keer wel gelijk aan, maar na 2 seconde sloeg hij weer af. Daarna draaide de motor wel, maar sloeg niet aan.
-mijn conclusie accu goed, startmotor goed, uitgelezen met testcomp. geen storingen...!
Als je contact aanzet hoor je de pomp lopen en als je wilt starten zie je het toerental niet oplopen.is dit een oorzaak van de krukassensor?wel doorgemeten en deze geeft 850 ohm aan!?...
DI-cassete visueel zit goed uit ook aan de onderkant,contacten daar op ook.
Wat zou het kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt er ook werkelijk brandstof bij de injectie?
Geen verstopt benzinefilter (ik neem aan dat er voldoende in de tank zit)?
heb je al eens met een andere sleutel geprobeerd?
Bedankt voor jullie reactie. Dit inderdaad gecontroleerd en nagekeken.
-Brandstof kwam wel in het inlaatspruitstuk en de druk was voldoende, dit gecontroleerd door het ventiel in te drukken en er kwam een straal uit.
-Sleutel transponder was ook te controleren door middel van het dashboardlampje wat uit ging.
Wat was het wel? Stekker losgemaakt van de MAF, geprobeert te starten en dat lukte gelijk. Na een tijdje de motor te laten draaien, uitgezet en opnieuw de stekker erin gedaan en toen sloeg de motor ook aan. Half uur mee gereden en hij doet het nog steeds. Morgen zien we verder.
12 jaar
Wie/wat is MAF ?
Mass Air Flow (sensor)...ook wel LMM genoemd
Bedankt hans , ben weer wakker.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar