Probleem: Mijn 1.4 motor of aandrijving blokkeert volledig tijdens het rijden.
Situatie: bv op snelweg: toerenteller valt in een halve seconde van 3500-4000 naar nul en dan in een halve seconde nog niet terug naar 3500-4000.
Frequentie: Dit gebeurt gemiddeld eenmaal per week, en ik rij ongeveer een 5 tal uur per week. In het begin deed hij dat een keer om de 3, 4 maand, en gaf ik de auto telkens het voordeel van de twijfel, maar nu is de frequentie veel hoger.
Resultaat: op glad oppervlak kan de auto licht (wel zeer kortstondig) slippen, de koppeling slijt af doordat die doordraait. In het begin, toen de koppeling nog nieuw was, betekende dit een heuse whiplash toen de auto blokkeerde.
Wat ik allemaal gedaan heb? Tweemaal laten uitlezen, maar geen enkele indicatie. Drie garages bezocht en niemand wil er zich aan vuil maken de zaak grondig te bekijken. Ik wil de auto verkopen, maar niet in de toestand die ze is of toch niet zonder enige indicatie van wat het zou kunnen zijn. Kan iemand mij aub helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn er op dat moment meer systemen die uitvallen ? Ik zou nl. denken aan het wegvallen van electrische systemen, waardoor de motor even uitvalt.
Mogelijk zou het een relais kunnen zijn, ligt eraan of er nog meer tegelijk uitvalt (koplampen / dashboard verlichting / radio / aanjager)
Heb je misschien een zware sleutelbos waar je autosleutel bij aan zit ?
Dit zou er voor kunnen zorgen dat de sleutel wat naar beneden getrokken wordt, waardoor mogelijk het electrisch gedeelte van het contactslot extra slijt en dit voor de stroomonderbreking zorgt.
Gerard
Bedankt voor je antwoord, maar naar eigen weten blijft al de rest perfect werken. Radio blijft spelen, verwarming, ruitenwissers.
Lichten denk ik ook niet.
18 jaar
phoe, das een moeilijk verhaal. Dat uitlezen geen enkele indicatie geeft, wil niet zeggen dat er niets fout is. Het hoort zo niet. Probeer voor jezelf eens of je uit kunt maken of het verschijnsel hetzelfde is als motor uitzetten (denk wel aan je stuurslot !!!) of dat je het mechanisch moet zoeken. Schrijf voor jezelf op hoe alles was toen het gebeurde (verlichting, versnelling, recht rijden of een bocht, alles wat misschien invloed kan hebben). Zorg zeker dat je alleen de contactsleutel in het slot hebt en niets eraan. Als je iets meer weet, laat het dan weten, kunnen we verder puzzelen. Veel succes. Sjaak.
Welnu, ik heb nu eindelijk getest hoe de auto reageert als ik hem afzet. Hij blokkeert dus weldegelijk. Terwijl menig garagehouders mij verteld hebben dat, als de motor afslaat, hij rustig uitbolt. Niet dus. Zo zijn er enkele mogelijke problemen geschrapt. Toen ik de auto naar de garage reed (zonder sleutelbos aan de contactsleutel) heb ik geen enkele hapering gehad. Bedankt voor jullie hulp! De Problemcar.nl community is werkelijk fantastisch!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar