Een Seat Leon 1.6 TDI van 2014, valt heel af en toe zomaar uit.
Dit gebeurt vaak op een laag toerental en gebeurt heel sporadisch.
Meestal slaat de motor direct na starten weer aan, maar soms wil hij niet weer aanslaan.
Volgende foutcodes zijn aanwezig na het uitvallen van de motor.
Na het wissen rijdt de auto goed en keren de foutcodes niet terug.
3 Fouten Gevonden:
19226 - Roetfilter cilinderrij 1
P2002 00 [039] - Onjuiste werking
Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 189214 km
Datum: 2019.03.11
Tijd: 06:39:37
Motortoerental: 1781.50 /min
Genorm. bel.waarde: 64.3 %
Rijsnelheid: 85 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 90 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 82 ∞C
Buitenluchtdruk: 1010 mbar
Spanning contact 30: 14.680 V
Verleerteller na OBD: 40
Uitlaatgasstroom lagedruk-UGT: berekend: 23.538
Verschildrukverhouding: lagedruk-UGT: 28.3 kg/h
Uitl.terugvoer 2: verschildruksensor 1 cil.rij 1: ad. wrd: 857.1 hPa
Uitl.terugvoer 2: verschildruksensor 1 cil.rij 1: ruwe wrd: 1057.0 hPa
Uitlaatgasklepversteller 1 cil.rij 1: pos.bev. - wrk.wrd: 45.61 %
Uitlaatgasterugvoerklep 2 cil.rij 1: pos.bev. - wrk.wrd: 43.62 %
8825 - Sensor voor inwendige druk cilinder 3
P13D6 00 [032] - Onaannemelijk signaal
Intermitterend - Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 189236 km
Datum: 2019.03.11
Tijd: 06:57:41
Motortoerental: 2073.00 /min
Genorm. bel.waarde: 43.5 %
Rijsnelheid: 79 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 90 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 84 ∞C
Buitenluchtdruk: 1010 mbar
Spanning contact 30: 12.980 V
Verleerteller na OBD: 40
Cilinderkop: druksensor 3 cil.rij 1: max. waarde: 66.516 bar
Cil.kop: druksensor 3 cil.rij 1: drukmax. bij deceleratiewerk.: 0.53 ∞
Cylinder_pressure_offset_cylinder_3: 10.227 bar
Cil.kop: druksensor 3 cil.r 1: stor.status verbrand.kamerdruk-Bit 0: 10
Cil.kop: druksensor 3 cil.rij 1: inschak.tijd klassen: 18.6 µs
5060 - Voeding verstuiver(s) A
P2146 00 [032] - Onderbreking
Intermitterend - Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 189238 km
Datum: 2019.03.11
Tijd: 06:59:13
Motortoerental: 1872.50 /min
Genorm. bel.waarde: 27.8 %
Rijsnelheid: 72 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 90 ∞C
Aanzuigluchttemperatuur: 73 ∞C
Buitenluchtdruk: 1010 mbar
Spanning contact 30: 12.980 V
Verleerteller na OBD: 40
Toegestaan aantal inspuitingen-Bit 0: 2
Vrijgavestatus inspuiting-Bit 0: 24
Gewenst inspuitverloop-Bit 0: 24
Gemiddelde inspuithoev.: 6.41 mg/slag
Raildrukregeling: status-Bit 0: 15
Regelklep brandstofdruk: werk. waarde: 482900 hPa
Regelapparaattemperatuur: 31.8 ∞C
Gereedheid: 0 0 0 0 0
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Druksensor cilinder 3 zit op je gloeibougie van cilinder 3, deze zit op je 5 volt circuit, referentie spanning A, als deze inwendig sluiting maakt kan de spanning op de injectoren beïnvloed worden, en valt deze stil!
De druk sensor cilinder 3 heeft ook een functie voor je roetfilter!
Zou als eerste de gloeibougie meten qua weerstand en vervangen! Alle 4 tegelijk
Deze zijn reeds vervangen. Probleem blijft hetzelfde.
Kleine toevoegin. Foutcode roetfilter kwam wel eens vaker tevoorschijn. Zonder verdere foutcodes of storingen.
Software update?
Hoelang duurd het voor de codes weer terug zijn?
Heeft de auto een verleden? Qua bekabeling? Miss onder het luchtfilter even de kabelboom check!
Er zitten meerdere sensoren op je ref spanning. A
Ook je verschildruksensor, bekijk je schema eens goed welke er nog meer oo zitten, waarschijnlijk ook je inlaat/spruitstuk druk sensor, als 1 van deze sensoren sluiting maakt valt de auto gewoon stil omdat je voeding wegvalt!
Codes komen spontaan terug zonder regelmaat.
Het uitvallen is nog sporadischer.
Auto heeft geen verleden, en is hier al 3 jaar in onderhoud.
De draadboom zat scherp om het motorblok gedraaid.
Daardoor was de isolatie van de draden beschadigd en maakte het af en toe kortsluiting.
Draden opnieuw geisoleerd. Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar