close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Arosa: 1.7 SDI AKU, start niet na uitgevallen motor.

Bouwjaar: 1998

Hallo,

Mijn arosa is gisteren uitgevallen waarna ik de motor niet direct gestart kreeg. Pas na ongeveer 1 a 2 minuten kreeg ik 'm (na lang doorstarten) weer aan de praat, net nadat hij gestart was begon het gloeilampje te knipperen. Als hij weer loopt is er niets te merken aan het rijgedrag, loopt prima, geen rook e.d. Een paar km verder weer het zelfde verhaal. Dit tot 3 keer toe. Alle keren waren terwijl ik de auto tot stilstand bracht (voor een verkeerslicht terugschakelen e.d.).

Heeft er iemand enig idee waar ik de oorzaak kan zoeken?

Geplaatst door

TurboDJ (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na het uitlezen kreeg ik Code N146, Bleek de stopschakelaar voor de brandstofinjectie defect te zijn. Deze vervangen en weg is het probleem.

TurboDJ 0

18 jaar

Daar zijn we weer,

Vanochtend ervaarde ik weer het zelfde probleem. Sinds de stopschakelaar vervangen is heb ik een maand (+/- 2000Km) geen problemen gehad, tot vanochtend. Ik reed de snelweg af en trapte de koppeling in bij het afremmen voor een verkeerslicht, de motor viel stil en wilde niet meer aanslaan. Ongeveer twee uur later kon ik hem weer probleemloos starten. Kan het weer de stopschakelaar zijn?

TurboDJ 0

18 jaar

Volgens mijn garage is de verwerkings eenheid (de computer) defect.

Deze computer kost +/- ¤1000 ex btw met nog ¤100,- voor het inzetten. Daar komen ook nog de kosten bij voor het zoeken naar het probleem ¤250,-

Ik vind het een boel geld en vraag me af of ik er vanuit kan gaan dat deze computer echt defect is? Na de eerste reparatie heeft de auto namelijk 1 maand (2000km) pronbleemloos gelopen. Eerst zou de brandstofpomp defect zijn maar later was dit dus de computer.

Gaan deze vaker defect bij Arosa's? Kloppen deze prijzen een beetje? en is er mischien een goedkopere manier om dit te laten doen? 2de hands computer?

Suggestie's zijn van harte welkom.

TurboDJ 0

18 jaar

zooooo sjoert...

100,- euro voor het monteren van een ecu, dat vind ik knap werk!! 2 stekkers erop drukken, en even aan de software.. slechts 20.min werk! hooguit (daar reken ik niks voor, dat is service vind ik)

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Nou Sjoerd, je hebt in ieder geval een garagebedrijf gevonden waar de rekenmachine en de rekeningenprinter beter werkt dan jouw ECU..... Man, wat een geld......... Pas maar op dat ze je straks geen verkeerd doosje met bougievonkjes meegeven....

Santa 0

18 jaar

Ik heb voor ¤100,- een gebruikte computer gekocht en heb deze bij een andere garage laten vervangen. Helaas was hierdoor het probleem nog niet verholpen. Vervolgens een gebruikte brandstofpomp gekocht en deze ook laten vervangen. Nu is het probleem eindelijk verholpen.

Nu heb ik weer een nieuw probleem. Vandaag wilde ik wegrijden (inmiddels zo'n 150km gereden nadat de brandstofpomp vervangen is) maar hoorde nadat mijn auto gestart was een erg tikkend geluid (dieselklop?) Dit geluid ging ook niet weg nadat de auto op temperatuur kwam.

Zou het kunnen zijn dat bijvoorbeeld de distributie riem een tantje verkeerd staat of gesprongen is? Ik heb ook het idee dat het vermogen veel minder is. Ik heb de auto weer naar de garage gesleept omdat ik bang was dat er iets (verder) stuk zou gaan als ik verder zou rijden.

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

TurboDJ 0

18 jaar

sjoerd

waarschijnlijk staat de pomp niet geheel optijd.. hoe rijdt de auto verder? zit er pit in!!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik heb inderdaad het idee dat de auto minder vermogen heeft. Ik liet 'm uitvallen bij het wegrijden, iets wat volgens mij vrij lastig voor elkaar te krijgen is. Ik heb 'm vanochtend weer naar de garage gebracht. Ze denken het de olie is, iets met de hydrolische klepstellers. Er zou er één nietr goed stellen door te oude olie. Ze gaan ook controleren of alles op tijd staat qua distributie. Kan het zo zijn dat als er een klep niet goed gesteld is dat ik dan minder vermogen heb?

TurboDJ 0

18 jaar

Ben er uit. Het probleem zat inderdaad in de pomp. Hij liep wel op tijd maar er zat allemaal metaal gruis in. Pomp laten vervangen en de boel draaide weer. Alleen maar voor 2 dagen, toen brak er een klepstoter af, distributie een paar tanden verschoven, kortom ellende. Inmiddels zit er een gereviseerde kop op en rijd ik alweer een paar maanden +/- 5000 KM

TurboDJ 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.