auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Ibiza: 1.9 TDI slecht aanslaan bij koude motor , incl veel rook (wit)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Heb een klein probleempje met een Ibiza TDI uit 2001.
Deze slaat slecht aan bij een koude motor.
Als die éénmaal aanslaat pluimt er een hoop rook uit de uitlaat (wit/grijs) met als gevolg een hoop dieselstank waar je u tegen zegt.
Koelvloeistof verliest de auto niet.
Zou het kunnen zijn dat de gloeistiften niet goed voorgloeien meer of dat de verstuivers diesel blijven lekker ?
Dat dus bij een koude motor een hoop dieselslag geeft voordat deze kan aanslaan.

Wie komt deze klacht bekend voor ?

Gr , Do

Geplaatst door

Do (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat hem eens uitlezen,maar ik denk dat het aan je gloeiinstallatie ligt.
Meest voordehandliggend zijn dan de gloeistiften.

ricky 10
badge

14 jaar

Do,

Hoelang duurt het voordat hij aanslaat ?

Kan zijn dat hij helemaal niet meer doet gloeien of slecht, brand het lampje op het dashbord wel nog ?

Is het spontaan ontstaan of na reparatie ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Uitgelezen maar geen foutcode's vandaar mijn vraag nu hier of er iemand ook ervaring mee heeft.
Probleem is er namelijk niet als de motor warm is.

Gr , Do

Do 0
badge

14 jaar

Hallo Stefan ,

Het is gekomen sinds het echt vriest buiten dus door de kou.
Daarvoor geen last gehad.
Gwoon grote beurt gedaan en db set vervangen en alles orgineel.
Dit is allemaal ruim vervangen voordat deze klacht zich voor deed.
Probleem komt echt door de kou of het moet net toeval zijn.

Lampje brand wel gewoon en gaat ook netjes uit.

Bij starten wacht ik weer en start dan tot 2 a 3 keer dan slaat de auto aan en loopt rot , geef dan een beetje gas en dan komt er echt een mega pluim/rook uit wat echt naar pure diesel stinkt.
Start de auto niet lang vanwege de startmotor die anders misschien te heet wordt.
Denk dat het starten een 5 seconde duurd elke keer dan laat ik de sleutel weer los.
Als dat eruit is dan loopt de motor gewoon netjes , wel rauw maar dat is natuurlijk diesel eigen.
Rij er ook gewoon rustig mee weg als die koud is dus daar ligt het probleem niet.

Verder ook geen last me rijden , geen inhouden of wat dan ook.

Met warme motor doet dit probleem zich echter niet voor.

Gr , Do

Do 0
badge

14 jaar

Denk zoals ik et hoor dat je klaar bent met 4 nieuwe gloeistiften.
Je kunt ook gaan meten,amperetang over de draad voor de 1e gloeibougie zodat je ze alle 4 tegelijk meet,stekker van temperatuurvoeler los en dan contact aan,moet dan ongeveer 50 ampere zijn voor alle 4.

ricky 10
badge

14 jaar

Do,

Het beste is inderdaad even met een ampere tang meten hoeveel stroom ze nog afnemen, zo kun je wat uitsluiten, maar ik ga er vanuit dat deze je probleem veroorzaken!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Zoals Stefan aangeeft zijn waarschijnlijk de gloeiers(wsn meerdere) defect.. deze kun je het beste met een stroomtang controleren.

vleeuwen 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.