Sinds een week of 2 (sinds het vriest en er sneeuw ligt geloof ik), doen mijn remmen vreemd. Als ik de rem iets harder intrap dan normaal, dus niet vol remmen, maar ietsje harder om te kijken of het glad is bijvoorbeeld, heb ik het idee dat ik door de rem heen trap en dan klinkt het alsof hij ratelt. Je voelt het ook aan je voet (dat ratelen).
Wat is dat? Mijn auto heeft 3 weken geleden een grote beurt en een APK gehad. Voor mijn remmen moet ik pas terug in mei.
Moet ik mij zorgen maken? Ik vind het best eng.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maya
Geen reden tot zorgen !
Het is namelijk de ABS die zijn werkt doet, en dat voel je dus ook.
Gr Stefan
Jemig, jij bent snel zeg :-). Gelukkig... Hartstikke bedankt!
14 jaar
Geen dank hoor :)
14 jaar
Het schijnt gewoon de ABS te zijn en dat voel je blijkbaar ook.
14 jaar
Inderdaad..Lekker verder rijden zo..
14 jaar
Zorg er alleen voor dat je de abs niet laat werken met dit weer,omdat met sneeuw de remweg dan alleen maar langer wordt.
ricky
abs is pompend remmen
en wat is er sneller als de electronica
wat jij aangeeft geld voor rijden op de ijsbaan
en dan rem je met of zonder abs bijna niet meer
in de sneeuw
trappen en abs laten werken
is een duur betaald iets
en werkt sneller als jij kan pompen met remmen
We hebben het nu ook over platgereden sneeuw (bijna ijsbaan) wat nu op de weg ligt,daarop wil je juist niet dat je wielen even blokkeren (=glijden).
Test het maar eens,als je zo hard mogelijk remt maar zonder dat je wielen blokkeren dan is je remweg korter dan als je vol trapt en de abs laat werken in de sneeuw.
ABS is ook niet om de remweg te verkorten. is alleen om de auto bestuurbaar te houden mochten de wielen blokkeren.
14 jaar
[quote=Mausx]ABS is ook niet om de remweg te verkorten. is alleen om de auto bestuurbaar te houden mochten de wielen blokkeren.[/quote]
Niet helemaal waar.Op droog wegdek is het ook om de remweg te verkorten en ook om te kunnen sturen tegelijk.
dus de doorsnee automobilist
moet denken aan remmen en dan weer loslaten om niet te blokkeren
maximaal remmen
en sturen/ontwijken
ik rem met dit weer zoveel mogelijk op/met abs
niks denken
alleen remmen en zonodig sturen
en door max remmen zal je zoveel los spul voor je wielen opbouwen dat je tegen een riggel op gaat rijden en dus weer meer vertraagd
[quote=CARS&MOTORS]en door max remmen zal je zoveel los spul voor je wielen opbouwen[/quote]
Juist daarom.
moet je alles citeren
door de ophoping zal de vertraging toenemen
maar ieder mag remmen zoals hij zelf wil
ik heb t
is betaald
en kan veel sneller pompen als ik
en de wielen vertragen max zonder blokkeren
en met welke manier ook merk je pas een blokkering als de auto schuift
en dan ben je meestal te laat of heb je in ieder geval minder tijd om te sturen omdat je eerst je rem moet lossen voor je weer kan sturen
en dat is wat abs voor je doet/overneemt
hij zal niet blokkeren
Nja het zal eigenlijk ook wel,zal ook wel verschillen per auto/band/ophanging/gewicht,en het meerendeel van de mensen kan toch niet rijden dus het zal me eigenlijk ook een worst zijn hoe hun rijden/remmen hahaha.
waarom denk je dat ik met dit weer liefst achter de file aan rijd
Ja pcies,en voor een stoplicht ruimte vrij houden voor als er weer zo'n pipo te hard op je afkomt kan je nog weg haha.
met of zonder ABS, gewoon op tijd remmen en anticiperen.
net wat Ricky zegt. en die mensen herken je van mijlen ver dus dan rij ik er liever ver voor. hahaha. dan ben ik lekker warm thuis als zij problemen maken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar