Seat alhambra automaat: Alhambra met G3/lpg slaat spontaan af (ook op benzine)

Bouwjaar: 1998



Ik heb problemen met mijn Alhambra van 1998. Het is een 2.0 ady motor met automatische transmissie. Het probleem is als volgt:

De motor slaat spontaan af. Dit gebeurd zowel bij stilstand als onder het rijden. Het toerental of de snelheid is niet maatgevend. Eerst kwam het af en toe voor, maar nu elke dag. SOms kun je 50 km rijden zonder poblemen, soms binnen 2 km 10x afslaan.

Ik heb reeds de bobine, bobinekabel, verdelerkap+rotor, hal element in de ontsteking, bougiekabels en bougies vervangen. Niets helpt. Ik heb gecontroleerd of de bobine stroom blijft krijgen dmv een lampje. Het lampje blijft gewoon branden terwijl de motor afslaat. Ik heb ook nog gedacht aan de startonderbreker bij het contactslot. Auto gestart met sleutel zonder chip waarbij ik de sleutel met chip bij de ring om het contctslot heb gehouden. De auto start normaal. Als ik daarna de sleutel met chip bij het contactslot weghaal, blijft de motor normaal draaien. Schijnbaar wordt er alleen bij het starten gecontroleerd of de juiste sleutel er in zit.

micheld

Geplaatst door micheld (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

alexander242 (0) PRO, 21 jaar geleden





Ik heb je verhaal gelezen en ben tot de volgende conclusie gekomen.Je hebt de HALL-gever die in de stroomverdeler zit vervangen,echter is dit niet het toerental signaal voor de motor,maar de 1e cilinder herkenning voor de comp.

Iets verder beneden onder de stroomverdeler zit een BDP-sensor die regelmatig stuk gaat,dit is de impulsgever die nodig is voor om de motor te kunnen laten draaien.Het onderdeelnr is: 037906433A,vervang dit onderdeel en je probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.



Als je de stroomverdeler hebt gedemonteerd moet deze weer opnieuw worden afgestelt.Dit kan je niet zelf.Alleen iemand met een testkast en de juiste gegevens kan dit doen.



micheld (0), 20 jaar geleden





Je had helemaal gelijk. Alleen was de sensor niet kapot, maar de kabel net achter de sensor. Compleet verpulverd waardoor de drie draden tegen elkaar kwamen en kortsluiting veroorzaakten. Je snapt niet hoe zoiets kan. Maar goed, Ding vervangen en inderdaad geen problemen meer. Ik heb de ontsteking uit elkaar gehad, maar wel vooraf merktekens gezet. De auto loopt uitstekend.



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.