Seat Arosa: Arosa 1.4 slaat niet aan.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: APQ

Hallo,
We hebben een Arosa staan 1.4 APQ motor, auto staat een week of 4 stil en is rijdend weggezet. Daarna heb ik de accu er een paar weken uit gehad om op te laden.
Accu weer teruggeplaatst en auto wil never nooit niet meer aanslaan.
Hij krijgt wel benzine en ontsteking, ook is de temperatuursensor vervangen. Op aanraden van Seat dealer.
Alle zekeringen goed en als we starthulp in luchtinlaat spuiten slaat hij ook niet aan.
Het gekke is dat ik hem naar binnen reed hij reed als een zonnetje, verder is er niet aan de motor gezeten.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken, dat de diagnoseaansluiting ook geen spanning krijgt.
RaRa wie helpt me verder?

Vinnie21

Geplaatst door Vinnie21 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

peterh8902 (5) PRO, 13 jaar geleden

Iets met de sleutelherkenning?
Zekeringen goed controleren.
Ook al uitgelezen op foutcodes?

Peter

Vinnie21 (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan de startblokkering erop blijven staan na langdurige spanningsval?

Vandaag, uitgelezen, geen foutcodes.
Gasklep naar basis instelling gezet.
Nieuwe bougies gemonteerd.
Zekeringen had ik al gecontroleerd, alles heel.
Nog steeds geen resultaat.
Morgen maar voor de zekerheid de distributie controleren.

vast bedankt voor het meedenken.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Vinnie..

Als het in de startblokkeering zit, slaat hij normaal aan maar ook weer na 1 sec af, maar hij geeft helemaal geen teken van leven ? Je kan even met de reserve sleutel proberen, je weet maar nooit, heb je alleen de ECU uitgelezen of ook de immo ?

Als hij vonkt en brandstof krijgt zou hij normaal wel moeten aanslaan, maar ben je er zeker van dat hij vonkt ? dan zou hij wellicht iets moeten doen als je wat brandstof de inlaat in giet..

Als hij wel vonkt, en ook brandstof krijgt, dus niet tot aan de rail maar ook in de motor ( even testen bij de injectoren ) en de distributie goed ligt, controleer dan eens de massa punten, zijn deze in orde, meet dan de spanning en massa op de ECU, het kan ook in de bedrading zitten ( worden de injectoren bv niet meer aangestuurd ) Het zou dan wel toeval zijn omdat hij rijdend is weg gezet maar je weet het nooit natuurlijk.

Gr Stefan

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Echt geen massa vergeten? Distibutie kan toch niet verkeerd staan toch?

Vinnie21 (0) PRO, 13 jaar geleden

Kop eraf gehaald, kromme uitlaatklep cilinder 3.
Distributie heeft toch verkeerd gestaan.
Nieuwe klep erin en loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

In je eerste bericht lees ik nergens iets erover, de auto is lopend weg gezet en was erna niet meer aan de praat te krijgen, hoe komt die distributie dan vanzelf verkeerd te staan ?

Vinnie21 (0) PRO, 13 jaar geleden

Auto heeft schade gehad en de microriem heeft een sleuf in de distributiekap geschaafd. Collega heeft microriem eraf gesneden en met draaiende motor verwijdert. Bleek achteraf. Deze is waarschijnlijk tussen spanner en d-riem gekomen waardoor de riem is versprongen. Motor heeft daarna niet meer gelopen.
Bij het opbouwen nieuwe microriem erop en gaan dachten wij. Gevolg 2 kleppen krom. Distributie was nergens wat aan te zien. Raar maar waar! Probleem is gelukkig weer opgelost.
Bedankt voor de moeite.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ow kijk, dat verklaart het e.e.a.

Bedankt voor de feedback in elk geval!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.