close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Arosa: Arosa 1.4 slaat niet aan.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: APQ

Hallo,
We hebben een Arosa staan 1.4 APQ motor, auto staat een week of 4 stil en is rijdend weggezet. Daarna heb ik de accu er een paar weken uit gehad om op te laden.
Accu weer teruggeplaatst en auto wil never nooit niet meer aanslaan.
Hij krijgt wel benzine en ontsteking, ook is de temperatuursensor vervangen. Op aanraden van Seat dealer.
Alle zekeringen goed en als we starthulp in luchtinlaat spuiten slaat hij ook niet aan.
Het gekke is dat ik hem naar binnen reed hij reed als een zonnetje, verder is er niet aan de motor gezeten.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken, dat de diagnoseaansluiting ook geen spanning krijgt.
RaRa wie helpt me verder?

Geplaatst door

Vinnie21 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iets met de sleutelherkenning?
Zekeringen goed controleren.
Ook al uitgelezen op foutcodes?

Peter

peterh8902 5
badge

14 jaar

Kan de startblokkering erop blijven staan na langdurige spanningsval?

Vandaag, uitgelezen, geen foutcodes.
Gasklep naar basis instelling gezet.
Nieuwe bougies gemonteerd.
Zekeringen had ik al gecontroleerd, alles heel.
Nog steeds geen resultaat.
Morgen maar voor de zekerheid de distributie controleren.

vast bedankt voor het meedenken.

Vinnie21 0
badge

14 jaar

Vinnie..

Als het in de startblokkeering zit, slaat hij normaal aan maar ook weer na 1 sec af, maar hij geeft helemaal geen teken van leven ? Je kan even met de reserve sleutel proberen, je weet maar nooit, heb je alleen de ECU uitgelezen of ook de immo ?

Als hij vonkt en brandstof krijgt zou hij normaal wel moeten aanslaan, maar ben je er zeker van dat hij vonkt ? dan zou hij wellicht iets moeten doen als je wat brandstof de inlaat in giet..

Als hij wel vonkt, en ook brandstof krijgt, dus niet tot aan de rail maar ook in de motor ( even testen bij de injectoren ) en de distributie goed ligt, controleer dan eens de massa punten, zijn deze in orde, meet dan de spanning en massa op de ECU, het kan ook in de bedrading zitten ( worden de injectoren bv niet meer aangestuurd ) Het zou dan wel toeval zijn omdat hij rijdend is weg gezet maar je weet het nooit natuurlijk.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Echt geen massa vergeten? Distibutie kan toch niet verkeerd staan toch?

marcel7031 0
badge

14 jaar

Kop eraf gehaald, kromme uitlaatklep cilinder 3.
Distributie heeft toch verkeerd gestaan.
Nieuwe klep erin en loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken.

Vinnie21 0
badge

14 jaar

In je eerste bericht lees ik nergens iets erover, de auto is lopend weg gezet en was erna niet meer aan de praat te krijgen, hoe komt die distributie dan vanzelf verkeerd te staan ?

stefan84 0

14 jaar

Auto heeft schade gehad en de microriem heeft een sleuf in de distributiekap geschaafd. Collega heeft microriem eraf gesneden en met draaiende motor verwijdert. Bleek achteraf. Deze is waarschijnlijk tussen spanner en d-riem gekomen waardoor de riem is versprongen. Motor heeft daarna niet meer gelopen.
Bij het opbouwen nieuwe microriem erop en gaan dachten wij. Gevolg 2 kleppen krom. Distributie was nergens wat aan te zien. Raar maar waar! Probleem is gelukkig weer opgelost.
Bedankt voor de moeite.

Vinnie21 0
badge

14 jaar

Ow kijk, dat verklaart het e.e.a.

Bedankt voor de feedback in elk geval!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.