Seat Arosa: Seat Arosa 1.0

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,0

Hoi,

IK heb een seat arosa uit 1998 deze loopt prima, maar loopt nu stationair op 3 cillinders zodra er gewoon mee gereden wordt rijdt de auto verder prima.

Alles wat met de ontsteking te maken heeft is gecontroleerd en vervangen.
Maar de auto blijft stationair op 3 cillinders lopen.
gasklep huis is gereinigd bougies en kabels vervangen, roter, bobine en verdelerkap vervangen.

Iemand een idee wat dit kan zijn. Er is ook al gedacht aan de boordcomputer, maar seat vind dit heel onwaarschijnlijk

Gr. Melanie.

meltje

Geplaatst door meltje (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

is er compressie gemeten.
is er geen vacuum leiding lek.
heb je wel vonk op elke bougie.
werken alle verstuivers.

groetjes jan.

meltje (0), 13 jaar geleden

HOi jan

dit is allemaal getest.
en eventueel ook allemaal vervangen geweest, maar hij blijft het doen.
ik had ook al begrepen dat het met de gashuisklep te maken kon hebben dit hebben ze vandaag schoon gemaakt en opnieuw laten in leeren, maar ook dicht mocht niet helpen

compressie is gemeten.
vacuumslang is nagekeken

wat er bekend is is dat het de 3e cillinder is die stationair niet mee gaat.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Melani is je bekent welke cilinder er niet mee doet. Stationair op 3 cil. is een vacuum lek. Ik wed cilinder 3 of 4 waar op de inlaat de dikke plastic slang van de remboester aan zit bevestigd. Volg die slang van begin tot het eind rondom . Ze scheuren op de plaats waar ze op de koppelingen zijn geschoven. Inlaat pakking zou kunnen maar deze zijn al jaren van plaatijzer of O ringen dat is bijna onmogelijk. Succes.

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

ja dat moet dan wel een vacuum lek zijn kijk goed zoals punt zegt.

groetjes jan.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als de ontsteking goed is, hij brandstof krijgt en de compressie in orde is, zou hij normaal gewoon mee moeten lopen.

Wat was de gemeten compressie op de cilinders ?

Mocht er ook geen vacuum lekkage te vinden zijn, doe dan eens een lektest.

Gr Stefan

meltje (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal,

Uiteindelijk blijkt het een kapotte nokkenas te zijn :S.

dus helaas maar een nieuwe nokkenas.

gr. Melanie.

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

wat was er stuk aan de nokkenas as en was er dan geen verschil in compressie druk?

groetjes jan.

meltje (0), 13 jaar geleden

Hoi jan,

Ja ik weet het allemaal niet meer met mijn auto .

ze hebben me verteld dat de 3e nok voor de helftt weggesleten was en dat de auto niet echt op 3 cillinders loopt, maar nu blijft de auto trillen als hij stationair draait. vandaag is de auto nog bij de seat geweest en hebben ze de boordcomputer gereset deze was namelijk van slag door de kapotte nokkenas.
Als de auto koud is loopt deze eigenlijk prima, maar hoe warmer de auto wordt hoe harder de auto statonair gaat trillen.

gr. Melanie.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Melanie,

Dat trillen kan ook betekenen dat hij op 3 cilinders loopt..Jammer dat het op afstand lastig te bepalen is en je afhankelijk bent van een garage..

Misschien kun je eens een opname maken en die plaatsen op youtube, dus als de motor warm is en 'trilt'

Gr Stefan

meltje (0), 13 jaar geleden

hoi stefan,

nee hij loopt echt op 4 cillinders dat is al getest...
en het is vreemd dat ie het dan alleen stationair doet toch???

gr. Melanie.

meltje (0), 13 jaar geleden

hoi stefan,

het is ook niet zo dat je het echt hoort aan de buitenkant van de auto, maar je voelt gewoon als je in de stoel zit dat deze ja schokt als het ware.

gr. melanie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.