👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo.
Ben bezig met een seat arosa 1.4 mpi
1 luchtfilter (rechts) zit vol met motorolie , is gewoon helemaal doorweekt.
Dit is de kant waar het carterventilatie slangetje ( van het kleppendeksel) uitkomt op het luchtfilter.
Luchtfilterhuis gedemonteerd hand boven de opening gehouden van de carterventilatie gaatje in het kleppendeksel en hij blaast er lucht en oliespetters uit.
Iemand bekend met dit probleem en e.v.t. een oorzaak?
Zou dit komen door onderdruk , slechte zuiger dus?
Oliepeilstok lekt geen olie en komt geen druk uit.
Kan dit ook aan versleten klepseals liggen?
Ook zoek ik een site of gegevens over het aandraaimomenten en de aandraaivolgorde van de kleppendeksel , gaat om de pakkingloze kleppendeksel met als je de kleppendeksel demonteerd los liggende nokkenas 1.4 Mpi seat arosa motor.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Groeten Mellos uit Nijmegen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens achterop het blok,daar zit de carterontluchtingspot,zit deze niet verstopt? Of vervang hem zo en zo,deze raken vaak vol met sludge e.d.
Deze blokken hebben wel last vanslechte zuigers/cilinderwanden,maar als de auto goed loopt/start (koud en warm) en niet overmatig olie verbruikt en niet rookt dan zal je onderblok wel zijn zoals ze allemaal zijn (ook vaak kantelende zuigers,geeft tikgeluid maar dat hebben ze bijna allemaal).
Versleten klepseals heb ik nog nooit gezien bij deze motor,wel overmatig verkoolde klepdichtingen waardoor de klep niet meer volledig sluit,maar dan gaat hij op 3,5 cilinders lopen.
Klant heeft luchfilter vervangen en auto ingerolen op een nieuwere.
Dus ik weet niet wat nu precies de oplossing is / was.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar