Seat Arosa: Arosa loopt op twee cilinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AER

Wij hebben het volgende probleem...

Seat Arosa 1.0 AER - motor, 1998, loopt op twee cilinders, cil. 2 en 3 doen niet mee.

Hij vonkt op alle vier cil., alle verstuivers werken, distr. staat op tijd, compressie opgemeten, (15 Bar) ,druk op de cilinders gezet, geen lekkages, geen lekke vacuumslangen, kleppen gaan op en neer, gestart zonder uitlaatspruitstuk, computer uitgewisseld, kan eigenlijk niets anders meer verzinnen.

Wie heeft er nog een idee, of oplossing??

Gras

Geplaatst door Gras (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

gras dat is vreemd want je hebt alles al gecontroleerd en uitgesloten.
zelfs de compressie is goed.
heb je geen valse lucht bij je inlaatspruitstuk?
als je er mee rijdt blijft hij dan op twee cilinders draaien?

groetjes jan.

Gras (0) PRO, 17 jaar geleden

Cilinder 2 en 3 doen niet mee, dat merk je als je de bougiekabels er af haalt.

We hebben de bougies los op het kleppendeksel laten vonken, en dat ziet er goed uit.
Ook de verstuivers hebben we los van de cilinderkop getest, en ze werken alle vier.
Alle vacuumleidingen zijn gecontroleerd, en een voor een dicht gemaakt.
door te kijken in het uit en inlaatspruitstuk zie je tijdens het starten de kleppen open en dicht gaan.
Benzine , vonk en compressie, alles mooi op tijd, dan zou hij toch moeten lopen??
Maar cilinder 2 en 3 doen helemaal niets.
Deze bougies worden trouwens wel nat van de benzine...
Cilinders onder druk gezet, maar lekken niet naar elkaar toe.
De motor klinkt precies als een Citroen 2CV.
De oplossing is zeker een doos gebak waard... :-)

janh5107 (0) PRO, 17 jaar geleden

ontstekingsvolgorde.
J.E

Santa (0), 17 jaar geleden

Vonken de bougies ook IN de cilinder...?
Bij slechte bobine's of kabels c.q. -aansluitingen wil het ook wel gebeuren dat de zwakke vonk door de compressie `uitgeblazen` wordt.
En wat zegt de ECU zelf?

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

vervang de bougie kabels maar dan ben je klaar


grt

Trance (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi Gras ; misschien een late reactie .
Trek de kop er maar af . Hetzelfde gehad met een Arosa 1.0 AER . Alleen deze liep maar op 3 cilinders .
Compressie- en lektestmeting perfect . Verschijnsel was ook het klapperen van de gasklep . Net alsof er rare drukken heersen in het inlaatspruitstuk . Ik had ook van alles gedaan / gemeten , zonder resultaat .
Na demontage van de kop bleek een uitlaatklep krom . Droeg nog maar voor de helft op z'n zitting . ( ! )
De andere zagen er ook niet fris uit .
Stoters vertoonden drukplekken . ( hol aan de bovenzijde )

Santa (0), 17 jaar geleden

Een kromme klep die maar voor de helft op zijn zitting rust en TOCH een goede compressie in de cilinder..??
Nom de nom, c'est un Miracle...!

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

ja claus daar heb ik ook nog nooit van gehoord maar je ziet de wondere zijn de wereld nog niet uit.

groetjes jan.

Santa (0), 17 jaar geleden

In de wereld van de mechanika en dan VOORAL in de wereld van mensen die dingen VERTELLEN over ervaringen met mechanika verbaas ik mij niet meer....
Ik verWONDER mij slechts...........

Trance (0) PRO, 17 jaar geleden

Compressie-kaartje en klep staan als trofee op m'n kar . Auto's zijn vast vrouwelijk . Ondoordringbaar , soms onbegrijpelijk .
Na 25 jaar zoeken en meten kijk ik nergens meer van op . Al wil ik altijd graag iets begrijpen . Beredeneren . Ik denk bijna als een auto .
Misschien ben ik in het verkeerde lichaam geboren , haha .
Maar deze staat wel met stip in de Top Tien van mijn Traan-verhalen .

Groeten ,

Rob

sjakie30 (0) PRO, 17 jaar geleden

Daar drink ik er eentje op :-) Proost

grt S

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.