Seat Arosa: Aankoop arosa

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 37 kw

Hoi collega monteurs,

Ik ben voornemens een arosa te kopen zoals vermeld in de gegevens.

Ik wil graag wat ervaringen en evt. gebreken en mankementen verzamelen over dit karretje voor ik in zee ga.

De km. stand staat op 54780


Ik ben zelf volvo-monteur, dus als iemand mij wat wil vragen sta ik er voor open.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, ytosun.

zweed

Geplaatst door zweed (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

problemen die mij bekend zijn:

kantelende zuigers
defect vacuumslangetje van de rembekrachtiger
loszittende potiervangers
defecte raammechanismen (vooral electrische)
stootrubbers van de achterschokdempers doorgescheurd
einddempers (door weinige km's)
zeer verroeste remschijven voor (door weinige km's)
vastzittende remkrachtverdelers achteras (vaak nog goed te smeren)

dat is ff wat mij zo 1.2.3 te binnenschiet aan de dingen die ik veel bij mijn diagnoses tegenkom...
(zeg dus niet dat elke auto het allemaal altijd heeft!)


mvg

Mastenbroek (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Ik heb sinds kort ook een arosa uit 1998 een 1.0, daarvan is ook de deurvanger kapot(16 euro).

Ook heb ik geconstateerd dat hij een slokje olie lust en weet niet hoe dat komt, maar had er een openlucht filter opzitten en als ik hem de sporen gaf zie je bij het overschakelen een blauwe wolk achter de auto.

Weet iemand misschien hoe dit komt?Ik had het openlucht filter er af gehaald en zag dat er op de gasklep een soort van roet zat. toen ik een veeg er over gaf en een beetje in me handen wreef was het een beetje stoffig gevoel zou dat er mee te maken hebben dat er misschien vuil in de gasklep gekomen is dat schade veroorzaakt kan hebben? Heb wel gelijk het originele filter er opgezet.

Maar zou het ook kunnen dat ik pittig doorrij met de auto en de vorige eigenaar rustig reed, want bij mij zit ie weleens bij de 4-5 duizend toeren, maar rijd hem wel altyd netjes warm.

Wie zou mij hierop een antwoord kunen geven?

Mvg,

Marcel

janssensiebers (0) PRO, 17 jaar geleden

hallo
ik denk dat je aroso last heeft van harde klepsteelrubbers het hoge vacuum trekt de olie er langs of vast zittende schrap veren

Mastenbroek (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Janssensiebers bedankt voor je reactie. Nu ben ik vanmiddag te weten gekomen van een kennis die bij de volkswagen monteur is dat er een toevoegingsmiddel voor in de olie bestaat die rubbers en veren enzo weer gangbaar maakt en tevens wordt alles bij de kleppen en zuigers weer hersteld. Kent iemand dit spul en zo ja werkt het ook zoals die vw monteur beweert? Hij denkt niet dat de klepseals vervangen moeten worden, omdat dit in deze tijd haast niet meer voorkomt(jaren 80 en begin 90 kwam dt voor). Klopt dit ook? De kilometerstand is 110.800 en hij draait zeer netjes en regelmatig. Alvast bedankt. Mvg, Marcel Mastenbroek

Mastenbroek (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Maar als het niet zou werken wat kan ik dan het beste doen? En is reparatie duur?
Er werd ook nog gezegd hoe je het kunt controleren. Test: Rijd de auto goed warm circa een half uur zodat ook de motorolie warm is, laat hem vervolgens 10 minuten stationair draaien en geef daarna in 1x gas tot tussen de 4-5 duizend toeren als je dan achter je kijkt en blauwe rook ziet dan zit er iets mis in je motor. Kan dit de oplossing geven?

Mvg, Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.