Elke 30dkm moet ik mijn achterbanden vervangen doordat deze schuin afslijten aan de binnenzijde. Auto is reeds uitgelijnd maar dit verhelpt het probleeem niet.
Verder al geinformeerd bij bandenboer en dealers, deze zeggen hier niets aan te kunnen doen en dat dit vaker voorkomt bij andere merken. Ik mij niet voorstellen dat dit normaal is.
Bestaat er een mogelijkheid dit te verhelpen om bv. de achteras of achterwielen anders af te stellen? En zo ja is hier documentatie of handleidingen voor.
Alvast bedankt voor de reacties.
Geplaatst door jku (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden
ga eens naar een uitlijnboer toe en vraag eens na of je achterkant wel binnen de tolleranties vallen het probleem is echter dat er niets aan te stellen is
problemen die de slijtage veroorzaken op de achterzijde kunnen slechte schokbrekers zijn of een achteras die krom is
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Waarom zijn bedrijven die in banden en uitlijnen doen altijd boeren?
Hans
poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden
kom uit het noorden weet niet beter
poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden
we hebben ook aircoboeren revisieboeren en boerinnen :))
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Hans4037]Waarom zijn bedrijven die in banden en uitlijnen doen altijd boeren?
Hans[/quote]
Dit heeft typisch iets te maken met de streektaal......
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom een visboer....., visboer wordt genoemd ; dit zelfde geldt ook voor de melkboer, kaasboer.
Gr. paul
jku (0), 15 jaar geleden
Ik heb de auto dus al twee keer uit laten lijnen en achter wilen vielen beide keren binnen de normen/toleranties en schokbrekers functioneren prima. Hoe kom ik erachter of de achteras eventueel krom is? Is hier meetapparatuur voor?
poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden
je kunt je auto honderd keer laten uitlijnen aan de achterzijde valt niks te stellen dit is een vast gegeven als je wielen achter zo slijten kunnen ze niet in de goede waardes vallen is onmogelijk
om te controleren of de achteras krom is kun je misschien eens naar een schadeherstelbedrijf gaan om het even in het nederlands te houden
schadeboer klinkt ook zo raar
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
ja zulke klusjes gaan niet op zijn jan boerenfluitjes. gr john