close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: Bandenslijtage

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Elke 30dkm moet ik mijn achterbanden vervangen doordat deze schuin afslijten aan de binnenzijde. Auto is reeds uitgelijnd maar dit verhelpt het probleeem niet.
Verder al geinformeerd bij bandenboer en dealers, deze zeggen hier niets aan te kunnen doen en dat dit vaker voorkomt bij andere merken. Ik mij niet voorstellen dat dit normaal is.
Bestaat er een mogelijkheid dit te verhelpen om bv. de achteras of achterwielen anders af te stellen? En zo ja is hier documentatie of handleidingen voor.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

jku (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga eens naar een uitlijnboer toe en vraag eens na of je achterkant wel binnen de tolleranties vallen het probleem is echter dat er niets aan te stellen is

problemen die de slijtage veroorzaken op de achterzijde kunnen slechte schokbrekers zijn of een achteras die krom is

poppekast 0
badge

15 jaar

Waarom zijn bedrijven die in banden en uitlijnen doen altijd boeren?

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

kom uit het noorden weet niet beter

poppekast 0
badge

15 jaar

we hebben ook aircoboeren revisieboeren en boerinnen :))

poppekast 0
badge

15 jaar

[quote=Hans4037]Waarom zijn bedrijven die in banden en uitlijnen doen altijd boeren?

Hans[/quote]
Dit heeft typisch iets te maken met de streektaal......

Je kunt je natuurlijk afvragen waarom een visboer....., visboer wordt genoemd ; dit zelfde geldt ook voor de melkboer, kaasboer.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Ik heb de auto dus al twee keer uit laten lijnen en achter wilen vielen beide keren binnen de normen/toleranties en schokbrekers functioneren prima. Hoe kom ik erachter of de achteras eventueel krom is? Is hier meetapparatuur voor?

jku 0

15 jaar

je kunt je auto honderd keer laten uitlijnen aan de achterzijde valt niks te stellen dit is een vast gegeven als je wielen achter zo slijten kunnen ze niet in de goede waardes vallen is onmogelijk

om te controleren of de achteras krom is kun je misschien eens naar een schadeherstelbedrijf gaan om het even in het nederlands te houden

schadeboer klinkt ook zo raar

poppekast 0
badge

15 jaar

ja zulke klusjes gaan niet op zijn jan boerenfluitjes. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.