Seat Cordoba: begrenst bij 5000 rpm ecu probleem?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: aft

ik heb een cordoba uit 96 waarvan ik in oktober de motor heb gereviseerd.
nieuwe koppeling koppakking en dergelijke.
toen wou ik weer de motor starten die deed het gewoon alleen niet meer boven de 5000 rpm
en houd enorm in met vermogen. maar als ik rijdend me contact uit en weer aanzet doet ie het gewoon weer normaal alsof de ecu gerest word. krijgt de ecu een raar impuls ofzo??

smik

Geplaatst door smik (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt verdacht veel op noodloop/vervangende sensorwaarde. De vervangende waarde is iets dat uitgerekend wordt als een sensor geen of slecht signaal geeft.
Misschien niet helemaal perfect, maar genoeg om mee thuis te komen.
Gaat er een storingslmapje branden? Foutcodes al uitgelezen?

smik (0), 14 jaar geleden

nee er gaan geen lampjes branden en de dealer wist m ook niet te resete.
wel gaf ie de lucht massa aan en injector 2
maar die heb ik door gemeten en waren allebij goed.
zit het niet in mijn contactslot ofzo want daarmee kan ik m reseten

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Andere dealer zoeken. Fout op 1 specifieke injector wordt niet door het contactslot veroorzaakt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt helemaal geen motorstoringslampje, dus dat kan ook niet gaan branden.

Opnieuw laten uitlezen de de codes met nummer hier plaatsen.

Heb je een schema dan, omdat je de boel door gemeten hebt ?

Staat de ontsteking 100% ?

smik (0), 14 jaar geleden

jah ik heb de boeken van anwb kennen regelen en alles op de aantal ohm kennen meten.
de ontsteking staak zelf ook precies optijd.
ik ben 2 keer bij een seat dealer geweest en die heeft m uitgelezen alleen de codes kan ik niet meer vinden.
die gaf alleen injector 1 en luchtmassa meter aan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het beste was als je de nummers van de storingscode's kon achterhalen,

Het hoeft n.l. niet te zijn dat LMM en injector defect zijn.

Zeker als de motor eruit is geweest (gereviseerd zeg je ) kan het goed zijn dat een kabel beschadigt is geraakt, dubbel zit, of gewoon een breuk aanwezig is die je probleem kan verklaren.

De injectoren worden massa gestuurd via de ECU, je kan eens meten of er spanning aanwezig is ( rood = spanning ), nr 1 is die aan de distributie zijde, weerstand van de injectoren moet tussen de 15 - 20 Ohm bedragen, als het goed is loopt de massa kabel van injector 1 naar pen 2 van de ECU ( grijs )

Loopt hij soms ook op 3 poten of stotter hij ?

Mausx (0), 14 jaar geleden

Staat niet gewoon de distributie verkeerd? de onsteking stelt zich zelf dus dat klopt wel dat hij dan redelijk normaal loopt.
ga je dan vermogen vragen dan kan de ontsteking de boel niet meer bij stellen dus gaat hij in houden. reset je hem dan met de sleutel dan begint het verhaaltje weer helemaal bij af.
goed de distributie op nul zetten en kijken of alles echt goed staat, ook de stand van de nokkenas. dus kleppendeksel er af.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Daar doelde ik ook al op maurice, maar blijkbaar staat hij dus goed..

smik (0), 14 jaar geleden

alles staat perfect op tijd. kan het niet zijn dat het de knocksensor is.
dat ie dan in een noodloop programma beland en daar dan mee door rijd.
injectoren zijn allemaal goed spanning ook.
morgen gaan ik weer naar de dealer voor een ecu check dus heb ik ook de codes

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je klopsensor het probleem veroorzaakt moet deze ook als storing worden opgeslagen..

Injectoren worden massa gestuurd via de ECU..

De timing staat dus optijd, maar als hij optijd staat, dus op BDP, hoe staat de ontsteking dan ?? Wijst de rotor dan precies naar de aansluiting van bougiekabel 1 ?? Als je de riem eraf haalt en een nieuwe monteerd kun je ook aan de poulie draaien van de ontsteking en als je daar niet op gelet of gecontroleerd hebt staat hij dus niet goed.

Ik ben benieuwt..

Mausx (0), 14 jaar geleden

Inderdaad stafan, haha

en, het is een spie-loze nokkenas. en dat hoeft niet eens los te zijn geweest om te verdraaien. dan kan dus de poelie goed op tijd staan en de nokkenas verkeerd.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Was dat niet toen nog eens ter sprake gekomen Maurice ?? Kan me nog zoiets herinneren..

smik (0), 14 jaar geleden

waarschijnlijk heb ik het gevonden
het is de gasklep.
ofte wel de potentie meter die stuk is..
waar lopen 2 koperen lijnen en 1 er van is niet helemaal lekker meer.
waarschijnlijk die van de shoke

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Gasklep positie heeft niets met de choke te maken. Choke wordt aangestuurd door de computer a.d.h.v. het signaal van de koelwater temperatuur sensor.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Toch maar even uitlezen en de storingscode's met nummer hier plaatsen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.