Goede dag,
Als de auto op temperatuur is en ik rem af naar stilstand komt er een vleug benzine/gas lucht de auto binnen. Het gebeurt bij zowel op gas als op benzine.
De auto rijd prima en ANWB kon niets vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van zijn expertise.
Hij heeft gekeken of het inlaatspruitstuk lek was, niet het geval. Geen benzine lekkage kunnen constateren. Het lijkt of de lucht sterker de auto binnenkomt dan dat je onder de moterkap kan ruiken.
Wie kan mij helpen!
Groeten Thijs.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de brandstofleidingen eens goed...
ben al een paar keer tegengekomen dat vooral bij nog koude motor deze leidingen door haarscheurtjes brandstof lekken.. en zodra de motor warm begint te worden dit weer stopt.
mvg
(verder alle andere slangetjes ook natuurlijk even nakijken op lekkage.)
Dag Thijs,
als je dit analiseerd kom je tot de ontdekking dat er zowel een gas alswel benzine lucht geroken wordt. Dat de ANWB er [waarvan ik ook niet onder de indruk ben] bij je spruitstuk gaat kijken is toch wel logisch, het probleem zit hem waarschijnlijk ook niet in de aanvoerleidingen want dan zou het wel heel toevallig zijn dat zowel de benzine alswel de gasleiding lekkage vertonen. Je moet het daar zoeken waar deze brandstoffen allebei voorbij komen....als je ook nog een gaslucht ruikt als je op benzine rijdt en een benzine lucht ruikt als je op gas rijdt wordt er ergens iets niet afgesloten [benz.als je op gas rijdt en gas als je op benz.rijdt] Raadzaam is om bij een lpg inbouw station langs te gaan en deze te laten snuffellen [met apparatuur die gas detecteerd, doen ze niet zelf] Bijna zeker dat daar waar ze gaslekkage constateren ook je benzine lekkage vandaan komt.
Vr.Groeten,
Hans Barten
18 jaar
PS.,
er loopt een slang/pijpje van je inlaat/uitlaatspruitstuk naar je rembekrachtiger [vacuum] zit een tonnetje tussen en meestal een dopje op en een vacuumslangetje aan wat naar je ECU gaat. Ik rijdt al ruim 20 jaar VW/Seat en heb dit bij alle autos die ik gereden heb al eens moeten vervangen. Kost nix, binnen 5 minuten vervangen en je bent misschien je damp kwijt. Zorgt er ook voor dat als je meerdere malen vlak achter elkaar vol in de ankers moet je auto 100 % blijft remmen [je verliest nl. ook iets [weinig]remdruk als dit pijpje poreus is....op termijn krijg je ook problemen met je CO bij de APK want je motor verliest daar wat vacuum waardoor een en ander net iets ruimer wordt aangestuurd...vooral stationair bij gas zul je de 0.3 niet halen
laat maar ff horen of je de problemen nog hebt en of het pijpje lekkage vertoonde [let wel; slechts een met het oog amper zichtbaar poreus stukje zorgt al voor veel problemen, kritisch kijken dus]
Vr.Groeten,
Hans Barten
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar