Hallo
Ik heb een seat cordoba 1.4 16v met een AUA motor van 2002 met de volgende klacht.
De klant komt met het probleem dat de auto bij constante snelheid af en toe een moment inhoud of schokt.
Ik heb het motormanagement uitgelezen en geeft de foutcode: 4469 en 4476.
vervolgens lees ik dat deze code's betrekking hebben op de voorverwarming van de 2e trap ??
Kan iemand mij antwoord geven op de betekenis van deze twee foutcode's dan wel het aangegeven probleem.
Alvast bedankt.
John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waar haal je die codes? welk apparaat?
ik heb de codes van de kts500 van bosch..
het zit in de lambda sonde(s),kunnen er 2 op zitten .voor en na de kat.Kijk eerst nog effe naar het co bij warme motor voordat je gaat vv.
het zit in de lambda sonde(s),kunnen er 2 op zitten .voor en na de kat.Kijk eerst nog effe naar het co bij warme motor voordat je gaat vv.
De Bosch KTS geeft deze codes hexadecimaal (computertaal) weer. Deze kun je omrekenen naar decimaal en dan krijg je:
Met dank aan Gerrit Speek.
foutcode: 17513 P1105
du Bank 1, Sonde 2 Heizstromkreis Kurzschluß nach Plus
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oplossingen:
* Bedrading en aansluitingen van opwarmstroomcircuit want kortsluiting naar plus
* Lambdasonde
foutcode: 17526 P1118
nl cil-rij 1, sonde 2, opwarmstroomcircuit draadbreuk
du Bank 1, Sonde 2 Heizstromkreis Unterbrechung
en Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: Bank-1 Sensor-2 Open Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
1. Bedrading en/of aansluitingen van/naar cil-rij 1, sonde 2, opwarmstroomcircuit
2. De verwarming van de lambdasonde NA de KAT is defect. Hierdoor zal het lang duren voordat de lambdasonde gaat regelen omdat ie niet op temperatuur komt.
Mogelijke oplossing:
1. Kontroleer en repareer de bedrading en aansluitingen (is heel lastig meten op zo'n lambda sensor en dit moet je niet zo maar met een multimeter doen, gebruik een scope.)
2. Plaats nieuwe sonde
Beide fouten wijzen naar het verwarmingscircuit van de 2e lambdasonde (Ná de kat).
Dat verklaart overigens NIET het schokken en inhouden.
Oke heren,
Ik zal de contole's uitvoeren.
Old ford bedankt voor de decimale foutcode's, ga ermee aan de slag.
jullie horen van de bevindingen hiervan.
bedankt, John.
Bdp sensor of nokkenassensor.
Of olie in de bougiegaten of slechte kabels/doppen,of gasklephuis vuil of egr klep defect.
Maar eerst die lambdasonde storing oplossen.
Heb je het zelf ook gevoeld?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar