Hallo Allen,
Sinds enige tijd werkt mijn CV van mijn achterklep niet meer mee.
Wat heb ik al gedaan?
Allereerst heb ik gekeken naar de stand van het slot, verticaal horizontaal, het haalt niets uit.
Spanning op het stekkertje, eerst met een fluke die wel een spanningspuls waarnam maar maar deze was zo kortstondig dat het apparaat geen waarde aangaf.
Hierna het stekkertje nogmaals doorgemeten met een andere multimeter, gezien het zo'n korte puls is die het motortje krijgt waren de spanningswaarden ook vrij verschillend, van 5 tot 10 volt.
Tevens had ik al een nieuw servo'tje geinstalleerd, echter deze deed ook niets.
Inmiddels het servo'tje zelf ook even aan de 12 volt gehangen en deze werkt gewoon.
Ik denk dat de voltage die ik meet bij de stekker toch echt te laag is om deze te bedienen.
Een kabelbreuk lijkt me onwaarschijnlijk gezien ik daar wel spanning meet..
Zekeringen zijn ook in orde..
Iemand misschien een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
doe eens een 21w lamp op het sekkertje aansluien en bedien het slot.
brand hij fel dan is de bedrading inorde.
zo niet kijk in de rubbers tussen klep en dak of daar geen draadbruek in zit.
groetjes jan.
Jan,
Hartelijk dank voor je antwoord, ik zal het snel eens gaan proberen.
1 ding vind ik alleen wel vreemd, als ik een kabelbreuk zou hebben zou ik daar toch sowieso geen spanning meten?
Groeten,
Dennis
14 jaar
al is er maar een draadje heel is meet je wel spanning.
maar onder belastig gaat het dan fout.
daarom de 21w lamp er tussen deze gebruiktbijna 2 amp.
als de bedrading heel is dan brand hij fel.
is er nog maar en draadje heel dan doet hij niks.
ook kan de maase het probleem zijn.
groetjes jan.
[quote=jan T]ook kan de maase het probleem zijn.[/quote]
Massa heb ik nagemeten en zou goed moeten zijn, ik zal zometeen ff met een lamp aan de slag gaan.
Soon more.....
14 jaar
Zojuist een 21W en 5W lampje erop gehad.
Beide lampen gaven geen enkel sprankeltje licht.
Dus misschien toch een draadbreuk.. Nu is zaak de exacte plaats zien te vinden.
Zelf dacht ik ook aan de doorvoer van achterklep naar "auto"... binnenkort maar even een nieuwe kabel ertussen splicen...
Als het verholpen is laat ik meer weten!
14 jaar
ja dat is de meest voorkomende plaats.
als je de doorvoerrubber los maakt aan twee kanten dan kun je aan de draden trekken.
vaak komen er een of twee los.
aan de andere zijde doe je het zelfde.
dan trek je door het rubber een nieuwe kabel of meer.
niet tekort.
deze verbind je met een uiteinde en duw je in het dak en de andere in de klep.
dan zit er een nieuw stukje draad in het rubber zonder bevestiging en kan dat draadje er wer effe tegen.
ik denk dat je het in een half uur voor elkaar hebt.
de draadjes gaan wel lastig door het rubber.
ik doe het met een lasdraad.
groetjes jan.
Ik kan jullie melden dat het probleem verholpen is.
Na in de achterbak wat van de bekleding te hebben los gemaakt, vond ik een stekker waar de CV van de achterklep aanhing.
Deze los gemaakt en doorgemeten tot aan het motortje, en inderdaad, de zwart/witte draad gaf niets meer door.
Kabel was inderdaad in het doorvoer rubber gebroken.
Na beide kabels maar meteen vervangen te hebben werkt het weer als een zonnetje!
@Jan
Bedankt voor je hulp!
14 jaar
mooi dan werkt het tenminste weer zo als het hoort.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar