Goeiedag,
Sinds kort hebben we een cordoba erbij gekocht uit 1999.
Een minpunt is dat de deurvergrendeling het niet doet.
Waar zou ik het probleem als eerste het beste kunnen zoeken?
Ik heb de sleutel van binnen opgepoetst en voorzien van nieuwe batterijen.
Het lampje op de sleutel brand wel bij het indrukken, maar de auto reageert helemaal niet.
Met het sleutel in het bestuurdersslot gaan de overige deuren ook niet mee open en dicht.
Groeten Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zekering gecontroleerd?
gr van martijn
Erik,
Als je de sleutel omdraait in het slot, of je drukt op de AB, hoor je dan achter in de koffer het pompje een 5 a 10 sec brommen ? Zo ja, dan heb je een luchtlekkage in het systeem zitten waardoor de boel niet meer sluit of opent..
Als hij helemaal niks doet kun je even de zekeringen controleren en meten of er spanning op de pomp komt te staan, het pompje zit als je de kofferklep opent, rechts achter onder het achterlicht, in schuim verpakt..
Gr Stefan
14 jaar
Bedankt. ga zo kijken.
Ik hoorde inderdaad niks maar zal nog eens opletten.
Goed dat ik iedergeval weet waar de pomp zit scheelt weer zoeken.
14 jaar
Hallo,
Ik heb nog eens goed gekeken...
Er zijn geen kapotte zekeringen gevonden.
Als ik alle deuren met de hand open gaan deze wel allen weer automatiche dicht dmv de sleutel in het bestuurdersslot.
De deuren gaan niet open met de sleutel in het bestuurdersslot.
De afstandsbediening doet helemaal niets.
Wat voor conclusie valt hieruit te trekken?
Weet iemand de ontvanger te zitten? deze lijkt iedergeval niet te werken.
Net mbv deze site de 2 manieren geprobeerd om de sleutel weer opnieuw in te lezen, helaas zonder resultaat.
Hoor ook nog geen geklik bij de pomp.
Groet Erik
14 jaar
De vacuumpomp loopt links of rechts om. dit is afhankelijk van openen of sluiten. Deze pomp bedient vacuumdoosjes in de deursloten, kofferbak en benzineklep. Als de pomp dus maar eenkant op loopt, betekent dit dat hij of de sloten opent of blokkeert. Det bestuurdersportierslot moet het signaal geven om de pomp links of rechtsom te laten lopen. Verder zit er een tijdschakeling op die de pomp na enkele seconden uitschakelt. Ik meen me te herinneren dat de voorportieren en de kofferbak dit signaal moeten kunnen geven. Test dit eens. Luister ook eens goed als de pomp loopt voor het sluiten of je geen vacuumlek hoort sissen bij een van de sloten. In dat geval is zo'n vacuumdoosje lek en werkt het systeem niet meer naar behoren. Alle doosjes zijn via plastic slangen doorverbonden met de pomp in de kofferbak. Je kunt de slangen naar de diverse doosjes ook een voor een losmaken en effe afdoppen. Zo kun je de boosdoener opsporen. Dit systeem zit ook in de audi80 en de Jetta/Golf. Als je de boel aan de gang hebt, zal je pas daarna door moeten zoeken om de afstandbediening aan de praat te krijgen.
Probleem met de afstandsbediening zal de zender zelf zijn, deze is los verkrijgbaar bij de dealer en gaan wel vaker stuk.
Hallo, heb nu 1 deurbekleding los gehaald om eens te kijken.
De vraag, ik zie maar 1 luchtslang lopen.
Alle deuren sluiten wel maar openen niet.
Kan ik de conclusie trekken dat de luchtslangen niet lek zijn?
En moet ik het dan in de pompzoeken , zou die maar 1 kan op willen draaien?
Groet Erik
14 jaar
Zoals ik al eerder schreef, loopt er naar elk slot één slang. Deze zit op het vacuumdoosje bij het slot. De ene keer zuigt de pomp en gaat alles dicht, de andere keer blaast de pomp en gaat alles open. Werkt een van beide kanten niet dan moet je het zoeken bij de pomp in de kofferbak. Tenminste als je nergens een lek in een van de vacuumdoosjes hebt.
Hallo,
Ik weet al wat meer over het probleem maar ik ben er nog net niet, hopelijk weet iemand raad....
Het schakelaartje op de hoofdpomp klapt niet om nadat de deuren vergrendeld zijn, dus daarna kunnen de deuren niet meer ontgrendeld worden.
Zet ik deze schakelaar met de hand om dan kunnen de deuren wel allen ontgrendelen.
Nu heb ik vandaag een pomp gehaald op de sloop en hiermee had ik weer hetzelfde probleem.
Ook hier kan de pomp tuurlijk ook stuk zijn, maar het wordt wel toevalliger.
De vraag is dus nu waarom klapt de schakelaar niet terug in de juiste stand na het vergrendelen?
Hoe word dat geregeld?
De pomp draait trouwens ook véél langer bij het vergrendelen dan bij het ontgrendelen.
Groet Erik
14 jaar
bericht van gister is aangepast nu met foto....
14 jaar
Ik denk dat je toch ergens een lek hebt, bij mijn broer was vorig jaar het vaccuumdoosje van tankklepje lek. Deze zit in het koffer achter de bekleding. Luister eens goed of je ergens lucht hoort blazen indien de auto afgesloten wordt.
Ik denk dat je gelijk hebt, blijkbaar werkt alles nog wel met een klein lek in het systeem maar kan de pomp net niet genoeg vacuum trekken om de schakelaar om te zetten.
Als ik de pomp bij het vacuum zuigen afsluit met een vinger dan slaat de schakelaar wel meteen om en stopt de pomp direct.
14 jaar
[quote=stefan84]Erik,
Als je de sleutel omdraait in het slot, of je drukt op de AB, hoor je dan achter in de koffer het pompje een 5 a 10 sec brommen ? Zo ja, dan heb je een luchtlekkage in het systeem zitten waardoor de boel niet meer sluit of opent..
Als hij helemaal niks doet kun je even de zekeringen controleren en meten of er spanning op de pomp komt te staan, het pompje zit als je de kofferklep opent, rechts achter onder het achterlicht, in schuim verpakt..
Gr Stefan[/quote]
Stefan,
is dat niet normaal dat je dat pompje hoort brommen???
ik heb hem altijd horen brommen tijdens het sluiten & openen..
nu hoor ik niks meer en wilt ie af en toe ook niet open en dicht..
Gr Mark
14 jaar
Mark,
Het pompje hoor je wel even brommen bij het openen of sluiten, maar als hij lang bromt, een sec of 10, dan is er meestal een lekkage in de slangen en blijft hij wat langer door gaan, dat bedoelde ik daarmee..
Gr Stefan
14 jaar
Oke Stefan Thanks:)
heey ken jij wel wat met mijn verhaal????
over dat hij soms niet naar beneden gaat de pennetjes....
14 jaar
Hallo,
Het vacuumpompje bij de tankklep was inderdaad lek. het probleem is opgelost.
Nu zou ik de afstandsbediening nog kunnen maken.
Audidriver73 gaf aan dat de zender los te koop is.
Hoe werkt dat dan? Hoe weet die het signaal van mijn ontvanger?
En als zo'n zender heel duur mocht zijn, kan je die dan ook van de sloop halen?
Groeten Erik
13 jaar
Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de feedback.
Nieuwe/andere afstandsbediening inleren gaat zo:
1. Ga in de auto zitten met de deuren dicht
2. Steek de sleutel in het contact en zet deze om.
3. hou hem voor 3 seconden vast op 'contact' stand.
4. haal de sleutel eruit en druk op de knop voor het sluiten
5. terwijl je de sluit knop vast houd, druk je 3maal op de knop
voor openen.
6. de rode led gaat nu 5x knipperen, tijdens dit knipperen
zal de auto opslot gaan en weer open.
7. Dit is het teken dat de sleutel is ingelezen,
om dit te bevestigen zet de sleutel nogmaals op contact.
Hoi Audidriver73
Een late reactie, maar de sleutel inlezen is niet gelukt.
Net nogmaals eens geprobeerd, tot het 5x knipperen van de led gaat het goed.
Alleen daarna niet.
Dus de deuren gaan na het knipperen van de led niet open en dicht.
Zag net nog een onderwerp met eenzelfde probleem en oplossing, onderstaande ga ik eens proberen...
De zender in de afstandsbediening zal wel stuk zijn, ondanks dat het lampje aan gaat, heb ik ook al meerdere keren meegemaakt, even nieuwe halen en inleren, staat in instructieboekje.
Groet Erik
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar