Seat Arosa: Distr. riem vervangen incl spanrol bij 50dkm?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 AUD 8V

Hallo,

Onze Seat Arosa van 2005 heeft er nu zo'n 50 000 km opzitten. Omdat hij nu 5 jaar oud is moet volgens mij de distributie riem vervangen worden. Moet hierbij nu ook de spanrol vervangen worden of zou ik deze nog 5 jaar(+/- 50 000km laten zitten?

Ik hoor ook dat het verstandig is om de waterpomp pomp gelijk te vervangen, maar dit lijkt me ietwat overdreven na 50 0000 km of niet?

Alvast bedankt.

Gr,
Richard

Richardj

Geplaatst door Richardj (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Geen risico nemen. Compleet alles (laten) vervangen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

De waterpomp loopt over de distributieriem, door het plaatsen van een nieuwe riem word de spanning op de pomp / lager anders, meestal loopt na een tijd de waterpomp kapot of begint deze geluiden te maken, en als hij kapot / vast loopt, sneuvelt dus ook de riem en dat betekent een hoge motorschade, vandaar dat de waterpomp meestal ook altijd mee vervangen word bij de distributie.

Zou op die paar euro niet bezuinigen.

Gr Stefan

Richardj (0), 10 jaar geleden

Ik heb destijds de riem + spanrol + waterpomp vervangen en rijdt nu nog steeds.

Marjacq (0) PRO, 10 jaar geleden

Zeker bij VW motoren alles van de distributie vernieuwen , waterpomp al helemaal niet laten zitten . Ook na de voorgeschreven 5 jaar en een lage KM stand.
Probleem zijn de kunststof looprollen o.a. Doordat die open barsten is de riemspanning weg en gelijk de timing ook.
Gevolg distributieschade en onnodige onkosten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.