Hallo daar. Ik ben sinds kort de eigenaar van een seat leon 1.9 TDI 110 pk geworden. Voordat ik de auto in handen had zijn er wat aanpassingen gedaan, er zit een nieuwe cilinderkop met nieuwe koppakking op nieuwe distributieriem waterpomp. Na een tijdje er mee te hebben gereden begon mij op te vallen als ik hem soms ging starten dat hij op 1000 stond i.p.v. de 900 toeren waar hij altijd op stond let op!!! dit komt niet altijd het gebeurd soms. Als het gebeurd is dit meestal bij het starten van de auto. wat mij ook opgevallen is dat als ik de auto soms wil starten het lampje van de gloeibouchies lang blijft branden ook al is de auto warm ongeveer 7 seconden Dit is ook iets wat niet altijd gebeurd maar soms. Het komt namelijk ook voor als ik hem wil starten het lampje snel uit gaat of die nou koud of warm is. Het volgende is op het moment dat ik weg rij met die 1000 toeren dat hij draait als die stationair loopt bij het schakelen als ik de koppeling in druk de toeren eerst een stuk omhoogschieten en vervolgens omlaag na het schakel naar een versnelling. ik denk dat hij met 500 tot 1000 toeren omhoog schiet wederom dit komt ook niet altijd voor en is ook iets dat zo nu en dan voorkomt.
Ik hoop dat iemand mijn probleem begrijpt en hier ook een oplossing voor weet.
al vast bedankt en ik wacht jullie reacties hier op af.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou hem even uit laten lezen en ons vertellen welke storing erin staat, maar dit lijkt wel een beetje op een defecte temperatuursensor.
Hey Ricky ik denk dat de temperatuur sensor de oorzaak wel eens kan zijn ja. Toen ik vanochtend namelijk weg reed begin mijn temperatuur meter heel raar te doen. Hij ging eerst niet omhoog en later toen wel naar 75 graden toen weer omlaag en vervolgens naar 90 graden. Hij bleef niet constant op 90 hij bleef schommelen en soms zelfs terug naar 0 graden. In iedergeval nog bedankt voor je hulp ik ga een nieuwe sensor kopen en die plaatsen. Ik hoop dat het probleem daardoor verholpen word. Ik laat het nog weten als ik zo ver ben.
Vriendelijke groet,
Mike (Golf 3 GTI BOy)
13 jaar
Als ik je zo hoor dan is dat denk ik het probleem.
Wel daarna even bijvullen en een tijdje laten draaien met de dop los ivm ontluchten en dan dop erop, even 10 minuten rijden en dan eventueel weer bijvullen, wacht na het rijden even met de dop losmaken want er staat druk op.
hey Ricky,
Ik heb de sensor ontvangen en hij doet het weer zo als het hoort. Ik heb geen last meer van de problemen die ik had opgenoemd.
Bedankt voor je hulp en mocht er weer wat zijn dan weet ik waar ik moet aan kloppen.
de groeten.
13 jaar
Haha ok geen dank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar