👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb al een aantal maanden last van een slechte eerste start en dan vaak in de ochtend. Soms moet ik twee pogingen doen om de motor aan de praat te krijgen. Vaak gebeurt het ook dat ik de sleutel wat langer omdraai en dan komt de motor langzaam opgang. Er komt altijd veel rook uit de uitlaat (wit/grijs van kleur)Ik heb de auto al laten uitlezen bij de Seat dealer, maar er kwamen geen foutmeldingen naar boven. Ze gaven mij het advies nog even de situatie aan te kijken. Mocht het zo blijven dan moest ik een afspraak maken voor vervanging van de gloeibougies. Volgens mij gaan die dingen nooit kapot. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben bang als ik langer zo blijf starten ik meer kapot maak dan het nu is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gloeibougie's kunnen het heel goed zijn,maar ook de temperatuursensor of een verkeerde afstelling van de brandstofpomp.(niet bij pompverstuiver)
Ok. Maar hoe weet ik of de gloeibougies of de temperatuursensor kopot is? Als de temperatuursensor kapot is moet deze toch naar boven komen bij het uitlezen?
16 jaar
Gloeibougie's kun je meten met een ampere tang,stekker van temp.sensor eraf halen,stroomtang om de bekabeling voor de gloeiers en dan contact aan,moet minimaal 50-60 ampere zijn bij elkaar.
Temperatuursensor hoeft niet naar boven te komen tijdens uitlezen,deze kun je meten (meetwaardeblokken) met de tester,maar kan het soms wel en soms niet goed doen,dus gewoon blind vervangen,kost ook geen drol.
Pomptiming is visueel en met de tester te controleren.
ok bedankt voor de tips. ik ga ermee aan de slag. Indien het is opgelost of niet laat ik het weten
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar