Sinds vorige week heb ik een probleem met de elektronica van het remsysteem van mijn ibiza tdi uit 2003. Opeens uit het niets werkte mijn ABS constant als ik harder reed dan ongeveer 30 km per uur.
Hierop de auto naar de dealer gebracht, waar deze nu inmiddels bijna 2 weken staat. Eerst dachten ze dat een sensor bij het rechter voorwiel een storing gaf, dus deze is vervangen maar het probleem was er nog steeds. Daarna was volgens de dealer het enige dat overbleef het vervangen van de ABS pomp.
Deze is dus inmiddels ook vervangen, maar heeft ook niet geholpen. Het probleem is er nog steeds.
Het lijkt erop dat als de auto harder rijdt dan 30 km per uur, dat de auto denkt dat je op een soort van ijsbaan rijdt, en dat alle 4 de wielen blokkeren en dat daardoor de ABS constant gaat werken.
Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Ergens kortsluiting ofzo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eeb draadbreuk zou kunnen,komt er nu ook een storing terug?
Het beste is om rijdend de meetwaardenblokken van de sensoren te meten,je ziet dan de snelheid van het wiel per sensor,en dan kun je goed zien of een bepaalde sensor soms hapert.
Ricky
Het vreemde is dat als ie rijdend wordt uitgelezen. er na de 30 km geen snelheid meer te meten is.
Het lijkt dan net of de computer denkt dat de auto stil staat
17 jaar
[quote=Paulcito]Het vreemde is dat als ie rijdend wordt uitgelezen. er na de 30 km geen snelheid meer te meten is.
Het lijkt dan net of de computer denkt dat de auto stil staat[/quote]
Dat is niet goed! Meet je dan helemaal niets meer? Of meet je van 1 wiel niets?
is je tandkrans op je naaf niet vervuild? dan krijg je ook heel vreemde storingen!
Groetjes Sander
17 jaar
[quote=sander_roubal]is je tandkrans op je naaf niet vervuild? dan krijg je ook heel vreemde storingen!
Groetjes Sander[/quote]
Klopt,maar dan geeft ie op de andere 3 wielen wel de snelheid aan.
ja weet ik wel maar dacht dat alleen van dat ene wiel de snelheid niet meer uitgelezen kon worden vandaar dat ik dat aan een vuile tandkrans
Groetjes Sander.
17 jaar
[quote=ricky][quote=Paulcito]Het vreemde is dat als ie rijdend wordt uitgelezen. er na de 30 km geen snelheid meer te meten is.
Het lijkt dan net of de computer denkt dat de auto stil staat[/quote]
Dat is niet goed! Meet je dan helemaal niets meer? Of meet je van 1 wiel niets?[/quote]
Op alle wielen meet ie niets meer.
Ik heb net van iemand anders gehoord, dat het te maken kan hebben met de impulsring. Kan dit idd kloppen?
Dit zou dan enkel met een 2 kanaalsscoop te meten zijn
17 jaar
[quote=Paulcito][quote=ricky][quote=Paulcito]Het vreemde is dat als ie rijdend wordt uitgelezen. er na de 30 km geen snelheid meer te meten is.
Het lijkt dan net of de computer denkt dat de auto stil staat[/quote]
Dat is niet goed! Meet je dan helemaal niets meer? Of meet je van 1 wiel niets?[/quote]
Op alle wielen meet ie niets meer.
Ik heb net van iemand anders gehoord, dat het te maken kan hebben met de impulsring. Kan dit idd kloppen?
Dit zou dan enkel met een 2 kanaalsscoop te meten zijn[/quote]
Als het een impulsring zou zijn,dan meet je op 1 wiel niks of weinig (namelijk 1 ring per wiel),maar bij jou meet ie op alle 4 de wielen niets meer,is behoorlijk vreemd.
Je zou denken aan het abs regelapparaat,maar die heb je al vervangen.
Bij VW zit vaak een probleem in de zekeringkast bovenop de accu,waardoor je ook de raarste storingen kan krijgen,maar ik weet niet of dat bij Seat zo is
Ricky
Voor zover bij mij bekend zit er geen zekeringkast op de accu.
Bij de dealer vonden ze deze storing ook al erg vreemd. Hadden ze nog nooit eerder gezien/
Wellicht dan toch een draadbreuk of een draad die ergens tegen aan schuurt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar