Nadat inmiddels alle pompverstuivers vervangen zijn (2 bij Seat dealer B onder garantie en 2 bij Seat dealer A zonder garantie (..) )
ondervinden wij nu af en toe problemen met de TURBO. Probleem treedt vreemd genoeg altijd op in Duitsland wanneer ik naar Zuid Duitsland moet. Altijd na een eerste tankstop. Na dit tanken en korte pauze gaat na een tiental kilometers het spiraal waarschuwings lampje branden in combinatie met de melding ENGINE FAILURE.
Er is vanaf dat moment geen power meer voorhanden.
De Turbo is klaarblijkelijk uitgeschakeld.
Enige remedie is de wagen naar de vluchtstrook sturen, motor uitzetten en na enkele seconden weer starten.
De cruise control werkt dan helaas niet.
Pas wanneer je de motor nogmaals uitzet en opnieuw opstart beschik je weer over cruise control.
De dealer heeft aangegeven dat de Turbo vervangen zou moeten worden maar ik geloof niet dat de Turbo defect is. Waarom heb ik anders na een herstart weer een goed lopende motor / turbo.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Op veel stukken in Duitsland wordt aan de weg gewerkt en dan zit ik met gekruiste duimen of mijn SEAT het maar volhoudt...
Het gaat om een Seat Altea Freetrack, 2.0 TDI 170 pk met een kilometerstand van 168.000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je tankt daar natuurlijk de goedkoopste rommel die je kunt krijgen ?????, kijk eens welk product aan de eis van je blok voldoet, en ook geen ECO-ROMMEL tanken.
Groeten Marcel.
Brandstof heeft er denk ik niets mee te maken,voldoet allemaal aan de europese norm.
Wat is de storing die erin staat?.
Kan goed met de turbo te maken hebben,waarschijnlijk word er een regel grens overschreden.
Maar dan zul je een storings code moeten weten.
12 jaar
Even een Point de Nuance. In duitsland is er op het moment meer bijgemengde eco-koolzaad troep te koop dan pure diesel. En je auto moet hier wel tegen kunnen. Op het moment dat je die troep getankt hebt, en de leerwaarde's staan nog ingesteld op kwalitatief hoge brandstof, kun je hier wel zeker genoemde problemen door krijgen.
In duitsland word sowieso 6 tot 8% bio diesel bij gemengd,misschien dat dat tot problemen lijd.
ik tank ook regelmatig in duitsland en het staat idd op de pomp en het word ontraden door de garage om het te tanken,maar je kan niks anders krijgen,het zit gewoon standaard bij gemengd,welk merk je ook tankt.
ik flikker het er gewoon in en nooit gezeur.
12 jaar
Om wat verder te zoeken moet je toch weten of het een lucht probleem of een brandstofprobleem of een electrisch probleem is.
Kun je de auto laten uitlezen en de foutcode hier plaatsen?
12 jaar
Garage dacht in eerste instantie aan vervangen Turbo, maar geeft nu toe dat het probleem vaker voorkomt en dat het wellicht roetfilter gerelateerd is.
Via Seat schijnt hier naar gekeken te worden, in het algemeen, niet voor mij specifiek.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar