Seat Cordoba: foutcode P0130 en P0171

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUA

Beste mensen,
Wie kan mij verder helpen!!. Ik heb een cordoba waarvan telkens de foutcodes P0130 en P0171 terug komen.
Bij het uitlezen verwijst hij steeds naar de lambdasonde bank1. deze heb ik ondertussen vervangen,maar de melding komt nog steeds terug. bij de viergastest is mijn CO te hoog ( ca.11%) mijn HC 650, mijn CO2 ca. 15% en mijn lambdawaarden 0.0865.
Hierbij dacht ( en denk ik) aan de catalisator. deze en de 2e lambdasonde schoongemaakt echter resultaat is nog steeds negatief.
is er iemand die voor mij misschien nog een oplossing heeft of moet ik gewoon de katalisator en 2e lambdasonde vervangen.

groet peter.

peter D

Geplaatst door peter D (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

po171 is volgens mij een probleem met luchtmasa meter.
dan staat de lamba sonde daar natuurlijk mee verbonden!

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de lambdasonde nieuw is (en origineel!) dan blijft de bedrading over of de ecu zelf.
P0171 is systeem te arm, klinkt raar, maar dat is wat de ecu meet en daarom gaat er steeds meer brandstof in en heb je een CO van 11%

Je kunt codes lezen maar ook live data?
Wat zijn de waardes van de diverse lambda sensoren tijdens stationair en verhoogd toerental?

peter D (0), 14 jaar geleden

Ik heb een originele lambdasonde geplaatst in het spruitstuk ( de 5 draads) De 4 draads sonde nabij de kat is niet vervangen wel schoon gemaakt. bij stationair zie waardens in mijn eerste schrijven.bij 2500-3000 toeren blijft de CO en de HC waarden veel te hoog de LAmbda waarden stijgt naar 1.03 a 1.04.
en de CO2 waarden weet ik even niet meer precies. er zit geen luchtmassameter in de aanzuig. denk ook niet dat deze in dit type zit. al geeft de computerkast wel als mogelijke oplossing de MAF sensor. heb de waardens nog niet op live data bekeken doe ik morgen. mocht je hier wat aan hebben en weet je misschien iets dan hoor ik het graag.

alvast bedankt
Peter.

alexander242 (0) PRO, 14 jaar geleden

Je KAT kan nooit 11% CO omzetten, dus hij is zeker niet de oorzaker. Hij kan in de loop der tijd wel schade hebben ondervonden door dit rijke mengsel, maar voorlopig zal ik even wachten met vervangen. Lambdasonde achter meet alleen of de KAT goed werkt.

Je zal toch alles moeten contoleren zoals brandstofdruk, bedrading lambdasonde op bijvoorbeeld sluiting met massa of onderling. Timing riem, noem het maar op.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.