auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Koppeling te hoog en slipt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 i SX

Beste allemaal,

Ik ben in het bezit van een seat cordoba sx 1.6i uit 96. Daar is de koppeling, drukgroeplager en drukgroep van vervangen. Nu is het probleem dat de koppeling erg hoog pas koppelt en als je dan gas geeft dat de koppeling slipt. Ik heb het vermoeden dat de koppelingskabel te strak staat en deze wat losser afgesteld moet worden. Weet iemand hoe dit moet? of zijn er andere mogelijkgheden?

Geplaatst door

phorst82 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft deze geen zelfstellende koppelingskabel ? zo nee,kun je hem inderdaad verstellen,kijk maar even bij de versnellingsbak,de rest wijst zich vanzelf.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Zelf heb ik nog geen ervaring met het stellen van de koppelingskabel.

De koppelingskabel die ik heb ziet er ongeveer zo uit: http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...
Zonder het klepje met een ringetje erin.

Zou je mij kunnen vertellen hoe ik de koppelingskabel zou moeten stellen?

Gr Pascal

phorst82 0

15 jaar

Pascal

Deze kabel kun je niet stellen,het is een zelfstellende,het enige wat je kan doen is een nieuwe kopen..zal +/- € 40,- kosten.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dat betekend dus dat mijn koppelingskabel niet goed is?

Tevens heb ik dit plaatje nog gevonden wat erg lijkt op het systeem wat ik heb. Dan moet je idd de zelfstellende kabel hebben.

Kan het pedaal misschien worden afgesteld?

phorst82 0

15 jaar

hoe lang zit je nieuwe koppeling erin ??? zou namelijk ook nog verkeerd gemonteerd kunnen zijn

harnak 0

15 jaar

De nieuwe koppeling zit er pas 3 dagen in. Is het niet zo dat de koppeling er maar op 1 manier in kan? Stel dat de koppeling verkeerd is gemonteerd, kan dat de verklaring zijn waarom mijn koppelingspedaal erg hoog pas minimaal aangrijpt?

phorst82 0

15 jaar

Zelf heb ik naar de volgende website zitten kijekn wat erg lijkt op het systeem wat in mijn cordoba zit.

http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...

Ik zal tevens even navragen hoe de koppeling is gemonteerd.

phorst82 0

15 jaar

zelfs mijn virusscanner gaat af op die link .maar als de koppeling er goed in zit en pas drie dagen zou ik eens even terug gaan die moeten dit dan in 2 minuten opgelost hebben .

harnak 0

15 jaar

Dan ga ik idd even terug en navragen wat er precies is gedaan. Je zou toch zeggen dat ze het zelf ook hebben getest?

phorst82 0

15 jaar

[quote=phorst82]Dan ga ik idd even terug en navragen wat er precies is gedaan. Je zou toch zeggen dat ze het zelf ook hebben getest?[/quote]
Normaal gesproken mag je dat toch wel aannemen ja..

stefan84 0

15 jaar

Er is een montage fout gemaakt bij het monteren van de nieuwe koppeling. De koppeling zelf zit goed maar bij het demonteren van de koppelingskabel is er geen gebruik gemaakt van de spannings mechanisme wat eigelijk de koppeling op de juiste stand houd en dus ook verslapt word tijdens het demonteren. Dit is dus niet gedaan waardoor de kabel nu strak staat en met geen mogelijkheid in een slappe positie is te krijgen. De kabel is voor de 2e keer gedemonteerd om zo de kabel wat losser te krijgen en het spanningsmechanisme erop te zetten, maar dit mocht niet baten.

Weet iemand een slim truukje om dit wel te doen of heb ik gewoon een nieuwe koppelingskabel nodig?

phorst82 0

15 jaar

dan zou ik gewoon een nieuwe kopen..dat zijn de kosten ook niet.

blijf niet te lang door rijden met een slippende koppeling,dit komt het hele zaakje niet ten goede,en je wilt niet nog eens betalen voor een nieuwe koppelingsset + montage,terwijl het nu nog makkelijk te verhelpen is d.m.v de kabel te vernieuwen,aangezien ze zeggen dat hier het probleem in zit.

stefan84 0

15 jaar

In sommige gevallen kun je ook een vaste kabel nemen maar dat ligt eraan.

De koppelingskabel is gefixed. Het was uit elkaar schuiven en het spanningmechanisme vastgemaakt. Het mechanisme zat echter wel verstopt. Op deze manier konden we heel makkelijk de koppeling monteren en na montage de het spanningsmechanisme er weer afhalen waardoor de kabel zichzelf steld en dus ook op de juiste positie word geplaats. De auto rijdt nu dus weer en slipt niet meer.

Thx allen voor de reacties.

phorst82 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.