auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Toledo: gaat soms in noodloop part 2

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 110pk

Dit is een vervolg op dit topic

=> Seat Toledo 2004 Houdt soms in, engine check lampje brandt
=> http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik dacht dat het probleem van de baan was zoals je kan lezen in het topic. Ik heb ook +/- 20 000km probleemloos gereden, geen foutmeldingen, geen noodloop dus ik gelukkig.

Nu plots doet het probleem zich terug voor. Wagen gaat af en toe in noodloop waarbij het engine check lampje gaat branden maar niet altijd, na herstarten van de wagen is de wagen uit noodloop en soms gaat ook het gele lampje terug uit. Ik kan geen regelmaat vinden in wanneer het aan en uit gaat.

Waar het probleem zich in het verleden enkel voordeed bij temperaturen onder de 5 graden doet hij dit nu bij alle mogelijke temperaturen, warme/koude motor soms lange tijd niet soms kort opeenvolgend. Kortom ik vind er geen logica meer in.

De foutmeldingen blijven wel steeds dezelfde zijnde,...

1) 17957. P1549 turbo/super charger wastegate solenoid (A): open/short to ground
2) 18080. P1672 Radiator fan activation 1: open or short to ground
3) 17946. P1538 Fuel shut off solenoid-N109: open/short to ground
4) 18027. P1619 glow plug / heater relay circuit – J52: open/short to ground

Wat al allemaal in het verleden vervangen of gecontroleerd is:

=> 4 nieuwe gloeibougies
=> nieuwe fuel shut off valve
=> nieuwe EGR klep
=> alle vacuum slangen gecontroleerd
=> Relais 103/109 vervangen
=> gecontroleerd op vocht
=> temperatuursensor vervangen

Ik weet het nu echt niet meer. Voor de rest is het een super wagen, nooit problemen dus ik begrijp er niks van.

Geplaatst door

Maartenvb (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer je massa's eens, alles is open or short to ground...

Ja het lijkt mij inderdaad een elektrisch probleem, alleen ziet alles er ok uit...

Maartenvb 0

15 jaar

hallo,
ik heb een seat leon TDI 110PK ASV uit 2004
Dus exact dezelfde motor als "maarten"
Met ook EXACT hetzelfde probleem als "maarten" uitlegt. (Alleen ik heb geen last van het temperatuurs verschijnsel. mijn auto loopt net wanneer die zin heeft in "noodloop" ongeacht het weer of temperatuur) na herstarten "noodloop" weg. (kan wel binnen 3min terug keren kan ook 600km wegblijven)
Sinds paar weken houd de motor wel eens in zonder dat het motor lampje gaat branden. maar dan komt het vermogen snel weer terug.
Ik heb het hele verhaal van vorige topic doorgenomen. en uiteindelijk relais 109 ook vervangen.. ik was er dezelfde avond al achter dat dit voor mij ook niet de oplossing was.
mijn storingen zijn:
17946 P1538 Fuel shutoff solenoïde-N109 open/short to ground
17957 P1549 Turbo super charger wastegate solenoide ( A ) open/short to ground
19461 P3005 Relay for preheating of coolante, high heat output-J36 0:short to B+
19459 P3003 Relay for preheating pf coolant, low heat output-J359: short to B+
18080 P1672 Radiator fan activation 1: open or short to ground
18065 P1657 A/C system input output: short to B+

al deze storingen staan zowat continu in de "ecu" dikwijls na uitlezen en wissen na 1min weer terug.

Vervangen onderdelen tot nu toe..
Gloei bougies
Temperatuur sensor
Lucht massa meter
Relais 109

Verder zegt de seat dealer het standaart verhaal als hierboven.
mijn eigen garage weet het ook niet..!

DUS MAARTEN JE BENT ZEKER NIET DE ENIGE met dit waardeloos probleem
ik ga 15-10-09 2000km rijden in 4dagen.
hopelijk kan iemand "ons" van een oplossing voorzien

mvg
Twan

debolle00 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.