2 dagen geleden is onder het rijden een geel/oranje olielampje gaan branden op ongeveer 20 km van huis. Thuisgekomen oliepeil gecontroleerd is goed. Ik kijk regelmatig naar mijn oliepijl maar de Seat verbruikt hoegenaamd geen olie. Op onderzoek gegaan en voor de zekerheid nieuwe olie,oliefilter en een nieuwe oliedrukmeter sensor geplaatst. De microschakelaar in het motorkap slot is al bij de vorige eigenaar +/- 5 jaar geleden op een of andere manier al onbruikbaar gemaakt. Nu blijft volgens mij over de oliehoeveelheid sensor over. Gebeld met de ANBW die het advies gaf de contacten goed schoon te maken. Dit gedaan met een ontvetter en deze laten drogen. Geen resultaat de geel/oranje lamp blijft branden met af en toe een akoestisch signaal. Als ik op stekker die naar de oliehoeveelheid sensor gaat zie ik 3 contacten en meet op de buitenste 2 12volt op de aansluitingen bij het contactslot aan. Wat kan ik verder ondernemen om bepaalde onderdelen te gaan uitsluiten voor vervanging. Ik kan nu niet oordelen of de laatst genoemde sensor niet goed meer is. Tevens zou ik graag vernemen waar ik het kabeltje van de motorkap sluiting nu moet gaan zoeken.
Alvast bedankt.
Met belangstelling Uw berichten wachtend.
Groet,
Fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga morgen eens kijken in het schema of ik je kan helpen, maar wellicht zijn er wel mensen die hier iets van weten?
Hallo. in het schema heb ik 3 draden op de sensor van het oliepeil. Bruin gaat rechtstreeks naar massa en de andere 2 zijn enerzijds voor de olietemperatuur en de andere voor het nivo. Dus als je op de bruine draad geen massa hebt zit daar je probleem denk ik Heb je daar wel massa op, dan zou de sensor stuk kunnen zijn.
Er van uitgaande dat dew motorkapschakelaar niets met dit probleem van doen heeft zoals je aangaf.
Ik ga het morgen uitproberen, bedankt voor de snelle reactie.
Vermoedelijk kan ik ook het motorkap microschakelaartje wat is kortgesloten testen door de massakabel van de accu af te halen.
In de hoop dat ik er zo uit kan komen alvast bedankt.
Groet,
Fred
10 jaar
Massakabeltje op de oliehoeveelheid meter getest, gaf een goede doorverbinding aan.
Daarna:
Doordat het microschakelaartje bij mij is doorverbonden de min aansluiting van de accu afgehaald, weer geplaatst en het olie controle lampje is uit.
In de hoop dat het lampje voorgoed uitblijft, hartelijk bedankt voor het bijdragen voor deze oplossing.
Groet,
Fred
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar