Seat Ibiza: geen vermogen knallen in de uitlaat

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1f motor

hallo luitjes!

alle 28 probleempagina s nagekeken en heel veel dingen leken op de klacht van mij maar ik stel de vraag toch maar ff.............
een ibiza met een 1f motortje met een NIEUWE verdeler en NIEUWE bougiekabels stottert soms en hapert met wegrijden en met overschakelen,koude start is perfect..loopt dan ook strak 900 t/p.min. , warm ietsie pietsie onregelmatig maar trekt voor geen meeeeter als je een beetje speelt met het gas lijkt het of hij half gas dus beter zijn best doet als vol gas maar het is echt niks voor een 1.6 zo.
voetpakking is ok ,valse lucht voor 90% zeker ok,dit motortje is er door een of andere prutser ingekloot en ik probeer het "vuile werk"zo goed mogelijk op te knappen ,ben alleen monteur bij de DAF dus weinig sjoegge van benzine.
de aansluiting van de lambdasonde was haaks omgebogen(waarschijnlijk heeft ie ergens tegen aan gestoten)ik heb hem terug gebogen maar vermoed het ergste...als ik de stekker van de sonde er af haal dan maakt het geen verschil met stationair lopen ,ook niet heel ff...mischien hebben julie een suggestie hoe deze door te meten en wat moet ik evt meten uit de ecu?Wat bedoelt toch iedereen in godsnaam met het gasklephuis in basis zetten?deze heb ik alleen aan de bovenkant met remmenreiniger schoongemaakt.
En wat betreft de temp.sensor?pakt de ECU de temp.waarde van een andere sensor als die bedoelt is voor de temp.meter?
Hopenlijk hebben jullie wat nieuws voor mij,

m.vr.gr.


Tobbend DAF-monteurtje.

p.s. vanmorgen ...kloteweer gaf ie geen klap...
thx alvast
remy

ibizapunthoofd

Geplaatst door ibizapunthoofd (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Zou het ontstekingstijdstip eens controleren,en de brandstofdruk.

ricardo9623 (0), 16 jaar geleden

Als ik zo kijk naar de klacht zie ik overeenkomsten met de klacht die mij arosa ook had. Koud geen probleem maar warm minder trekkracht en ook een beetje onregelamtig lopen, vooral bij het optrekken. Bij mij bleek de thermostaat van de luchtinlaat defect waardoor de motor veel te warme lucht kreeg. Tot wel 80 graden.
Als ik dan de warme luchtslang van de uitlaat los trok was het weg, maar dan gaat ie wel wat meer brandstof gebruiken. Nu met nieuwe regeklep loopt ie weer goed. Nou is het beter om rijdend de tempratuur te meten tussen de regeklep en de motor omdat je bij veel benzine auto's enig vermogenswinst zal hebben als je die warme luchtslang van de uitlaat los maakt. Die lambdasonde kan ook verdacht zijn wanneer de behuizing stuk is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.