auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Alhambra: haperende turbo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 130 pk

dit jaar alhambra gekocht vanwege zijn ruimte, en dieselturbo vanwege trekkracht, aanhanger van 2000 kilo mag er achter
auto had al 200.000 km gelopen, maar rijd nog lekker. voor de vakantie al 4000 km weggereden zonder problemen
echter; op vakantie met tandemasser van ca 1300 kg wilde hij niet lekker omhoog door de ardennen en na terugschakelen deed de turbo niet meer mee.
probleem is verholpen door contact uit te zetten en motor opnieuw te starten. probleem komt echter regelmatig terug in deze situatie (terugschakelen als meer vermogen nodig is om bergop te gaan met aanhanger). bij rijden zonder aanhanger geen last gehad.
computer uitlezen bij de garage gaf geen foutmeldingen
wie kan mij vertellen wat het probleem en een mogelijke oplossing kan zijn?

Geplaatst door

voort (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lees hem nogmaals uit en kijk in de meetwaarde blokken naar de LMM en de turbodruk..Daar zal ergens iets mis mee zijn..

stefan84 0

14 jaar

heb ook op forum van auto motor en techniek eenzelfde probleemsignalering gevonden die de versie van mijn monteur bevestigd, t.w.
doordat variabele schoepen van de turbo vast zitten geeft hij bij zwaardere belasting te hoge druk waardoor de turbo bij overschakelen niet meer aan gaat
enige juiste oplossing is de turbo vrvangen

voort 0

14 jaar

Als de schoepen vast zitten is de turbo vervangen niet nodig, demonteren en schoonmaken die handel, dan werkt hij wel weer..

Maar voor je een hoop moeite gaat doen en onkosten maakt, lees hem eerst uit en bekijk de meetwaardeblokken eens.

stefan84 0

14 jaar

Ik had dit zelfde 2 weken terug bij mn caddy, en bij mij was een slang slecht + de N75 klep kapot, sindsdien weer 1000 km probleemloos gereden.

JWJ23 0

14 jaar

Inderdaad kan dit ook aan een vacuumslang liggen of de n75 klep of de bedrading hiervan,maar vaak is het de turbo zelf (variabele deel),schoonmaken kan helpen maar heb al vaker gemerkt dat dat soms ook niet help voor lange tijd.
8 van de 10x als er een probleem met de variabele schoepen is dan loopt het uiteindelijk uit op een nieuwe turbo.

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.