Na 3 jaar weer precies dezelfde auto gekocht omdat garage fout niet kon vinden.
Dacht het zal wel een maandag ochtend kwaal zijn, laat ik maar niet vervelend zijn en een nieuwe kopen.
Nu met precies dezelfde gloednieuwe auto zelfde probleem als vorige (208.000 km in 3 jaar) maar als toegift behalve zelfde probleem + nieuw zoals in aanhef geschreven.
Voor ex automonteur tot razernij drijvend, moeilijk om rustig te blijven omdat ik door Europa cross en de auto niet meer vertrouw.
In het verleden een stuk of 7 sharans 1.9 TDI gehad zonder een enkel niet oplosbaar probleem.
Op dit moment 7000 km gereden (in 1 maand) en reeds afspraak gemaakt met dealer waar ik eerlijkheidshalve helemaal niets van verwacht, vandaar deze noodkreet!
Wat is er aan de hand:
In elke versnelling treed tussen 1900-2400 rpm een schokken/trillen van de motor op (let op we hebben het over een gloednieuwe auto).
Dit gebeurt of je nu veel of weinig vermogen vraagt.
Dankzij dit euvel heb ik nu 1500 km met caravan in z'n 4e versnelling (3.000 rpm) moeten rijden omdat dat in z'n 5 onmogelijk is.
Behalve deze nieuwe klacht heb ik de vorige klacht (zie hier onder) in hele lichte maten ook al een aantal keren gehad.
Vorige auto had dit euvel niet maar steeds vaker dat bij b.v. het overschakelen van z'n 1e naar 2e versnelling hij eerst even oversloeg of in hield.
Het is te vergelijken met even geen ontsteking of verstopte carburateur hebben.
Deze auto liep bij b.v. 160 km/h op de autobaan perfect.
Echter dit schokken werd steeds erger en trad zelfs op een gegeven moment ook spontaan op bij b.v. 120 km/h met ingeschakelde cruise control.
Het aantal dealer bezoeken kan ik niet meer tellen waarbij ik aan wil geven dat ik van mening ben dat de dealer het ook niet meer prettig vind en redelijk radeloos is.
Jullie tips zou ik graag willen gebruiken om de dealer te helpen dit probleem op te lossen.
Het zit er even niet in om weer een nieuwe auto te kopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou die auto bij de dealer neerzetten met de boodschap: doe je best en bel maar als ie klaar is....en even een leenauto mee graag.
gr.
ludolf
En anders een nieuwe.
Hallo mijne heren
Zo eenvoudig ligt het niet de garage heeft natuurlijk de mogelijkheid het euvel op te lossen in eigen beheer en dat heeft 3 jaar lang betekend dat ik leen huur en wat voor auto's mee gekregen heb en heel veel kostbare tijd verloren ben. Na 2 jaar is dan ineens de garantie weg en was ik al blij dat ik maar 50% van de rekeningen moest betalen. Denk bv aan een lekke olie koeler en een rekening voor een koppakking vanwege verkeerde diagnose. Dan vindt ik het natuurlijk ook heel vervelend ook voor hun en je merkt dat als je de garage binnen komt men zo kijkt van "daar heb je hem weer". Maar goede het ging en gaat mij om technisch advies want het alternatief om met een groot bord op de auto rond te gaan rijden op mijn alles dragers met wat pakkende tekst staat bij mij ook op de lijst der mogelijkheden.
Dat was dan ook de reden dat ik dit euvel op de prof site geplaatst had maar hij daar nu verplaatst is. Ik verwacht bij deze dan ook geen echt zinnige serieuze reacties meer waar ik de garage mee behulpzaam kan zijn wat de opzet was. Maar misschien is er wel iemand die begrijpt dat ik de alles wil doen het voor een iedere leuk op te lossen i.p.v de voor de hand liggende weg in te slaan.
34-LXH-1
Bedankt John M Wijnveldt.
14 jaar
"rekening voor een koppakking vanwege verkeerde diagnose"
Dat lijkt mij een gevalletje Apeldoorn bellen en een claim op de WA-verzekering van de garage.
Enne, probleem BINNEN de garantie termijn gemeld is gratis reparatie. Ook als dat uiteindelijk buiten de garantie-periode wordt opgelost.
Bedankt voor de tip.
Heeft nog niemand mij vertelt, wie weet kan ik dat gebruiken als goodwill in deze situatie.
Merci John.
14 jaar
"Dat was dan ook de reden dat ik dit euvel op de prof site geplaatst had maar hij daar nu verplaatst is. Ik verwacht bij deze dan ook geen echt zinnige serieuze reacties meer "
beste John,
de reden dat het topic is verplaatst is nogal logisch; de rubriek "professionals" is voor professionals, dat moge duidelijk zijn.
Professionals in de zin van garagehouders en/of mensen werkzaam in die branche.
Aangezien er in jou profiel een link staat die verwijst naar een website over schoonmaak artikelen,
ben ik tot de conclusie gekomen dat je niet onder het kopje "professionals" te plaatsen bent.
Wellicht is er iets met jou aanmelding fout gegaan.
Tevens moet je de bijdragen van particulieren niet opzij schuiven, zij hebben vaak terzake doende oplossingen.
Jou probleem, echter, kan alleen door de dealer opgelost worden en niet door onze forumleden.
Je staat volledig in je recht en ik adviseer je om de dealer met dit probleem te confronteren.
Daarnaast zijn er ook geschillencommissies, de Bovag, enz.
mvg, Hans
Moderator Problemcar.
Hallo Hans
Maar goed dat ik vakantie heb want normaal heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor dit soort acties
ContratEch is net overgenomen door een bedrijf en heeft sinds heel kort een nieuwe naam "ProcEss Solutions
Wij bouwen een tankwas robot d.w.z. een machine welke dmv stappen motoren en hard als wel software een tank (brouwerij zuivel farmaceutische industrie) heel snel en grondig reinigd. Wij zijn dus fabrikant van RvS machines. Door een heel vervelende juridische actie van een minderheidsaandeel houder heb ik van dit product tijdelijk alles van de site genomen
Omdat ik al 3 jaar bij de dealers loop die wel roepen ""ja er is iets mis" en het me heel veel tijd en ergernis kost wilde ik hun de oplossing aandragen zodat ik niet weer 3 jaar ellende voor mijn kiezen krijg. Boos worden en op mijn strepen staan heeft niemand wat aan maar misschien blijft er wel niets anders over als ik me opwind ben ik er gek genoeg voor. Heb net 15 km zonder caravan door France gereden paar heuveltjes zelfs daar is het waardeloos.
Ik red me wel zoals altijd dank voor jullie tijd
Over en sluiten.
vr gr John
14 jaar
Oke John, bedankt voor de uitleg en de feedback.
Succes.
mvg,
Hans
En nog begrijp ik niet waarom wat Ludolf01 voorstelt, niet mogelijk is.
Dat is niet alleen precies de toon die je daar aan moet slaan, het is ook nog eens je volste recht.
En het "daar heb je hem weer" ligt niet aan jou, maar aan hen.
Frank
14 jaar
Frank, ik snap ook niet waarom John ContratEch zo moeilijk doet...het is zo simpel.
gr.
Ludolf
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar