Seat Alhambra: accu loopt snel leeg

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0LTR

Hallo

Ik heb zins kort een seat alhambra die voor zien is van een LPG installatie

Ik heb nu al een paar keer gehad dat de accu s morgen leeg is.
De accu door laten meten deze was nog goed.

Ik hen nu met een een AMP meter de stroom verbruik gemeten als alles uit is van 0.33 AMP
Wat is een normaal waarde ?

ik heb ook nog een andere vraag werkt de verbruiks indicator ook als deze auto op LPG rijdt ?


Groeten Theo

Scania01

Geplaatst door Scania01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo

Nog een toevoeging op mij geplaatste bericht.
Ik heb net gemeten 0.54 A maar als de display van de radieo verwijderd gaat het terug naar 0.18 A
type auto radio is Alpine
Groeten Theo

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Waarschijnlijk zit het probleem dus grotendeels in de radio, koppel deze eens los het s'avonds om te testen of dit het probleem veroorzaakt.

Gr Stefan

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo Stefan

Ik heb de display weggenomen en nu start de auto nog steeds.
De komende week zal ik langer niet gebruiken kijkken wat er dan gebeurd.

Is het normaal dat de radio 0.36A verbruikt??

Groeten Theo

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

heb je de radio compleet met rode en gele of oranje draad op constant plus
dan meot je de gel of oranje via contact schakelen

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo

De auto is naar de garage geweest en het probleem zat in de radio

maar ik had een vraag meer, werkt de verbruiks indicator ook als deze auto op LPG rijdt ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Verbruiks indicator zal wel werken op signalen van de benzine motor computer.
Die signalen komen nog steeds als je op LPG rijdt - benzine computer weet niet eens dat je op gas rijdt.
Enige indicatie zou je dan moeten hebben, maar exact zal het wel niet zijn.

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Als ik op de display kijk dan gaat hij soms van is deze heel onstabiel het soms van 5 naar 10en dan loopt het weer terug.
Ik heb deze auto nog niet zo lang en had het idee dat het in het begin wel stabiel was.
Wat kan dan de oorzaak zijn?

Ik heb nog een vraag over de AIrco.
Als ik de auto start en de dan hoor je naar een paar tel de airco aanslaan en even later de groote fan voor de radiateur.
deze maak veel lawaai en trilt ook iets als de auto stationeer laat lopen voel de de fan aanstaat .


De auto pas naar de garage geweest voor het stroom probleem ik heb dit voordien nooit gemerkt dan de fan aanslaat als de auto stationeer liep met de airco aan .

Is dit normaal ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de airco aan staat dan is het wel normaal dat er een koelvin draait.
Als die te veel herrie/trillingen maakt dan de koelvin (laten) vervangen.

Misschien helpt schoonmaken. Kan zijn dat er vuil op de bladen zit en/of dat de bladen aanlopen ergens.

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo OLdford

Het probleem met het lawaai van de fan was dat deze al direct op vole kracht ging draaien schakelaar was defecct

Ik heb nog wel een vraag meer de auto heeft nu ongeveer 94250 gelopen hij heeft een kleine beurt gehad bij 87000 km
nu moest ik ongeveer 1.5 liter olie bij vullen is dit normaal.
seat 2 liter op LPG groeten Theo

JohanE (0), 13 jaar geleden

Ik heb een Alhambra 1.8 20VT, ook op LPG. Ik houd het verbruik continu bij en dat ligt gemiddeld bij mij op ongeveer 1:8,5. Volgens de verbruiksmeter zou het ongeveer 1:12 moeten zijn - daar klopt dus geen hout van...

Dat je verbruiksmeter continu varieert klopt wel (tenzij je op de CC op de snelweg zit). Je kunt beter op 't gemiddelde zetten (dan staat er een rondje met schuine streep erdoor op je scherm).

Tenslotte: de mijne verbruikt ongeveer 1 liter olie per 10000 km. Heeft wel 295000 gelopen...

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 13 jaar geleden

[quote=JohanE]Ik heb een Alhambra 1.8 20VT, ook op LPG. Ik houd het verbruik continu bij en dat ligt gemiddeld bij mij op ongeveer 1:8,5. Volgens de verbruiksmeter zou het ongeveer 1:12 moeten zijn - daar klopt dus geen hout van...

Dat je verbruiksmeter continu varieert klopt wel (tenzij je op de CC op de snelweg zit). Je kunt beter op 't gemiddelde zetten (dan staat er een rondje met schuine streep erdoor op je scherm).

Tenslotte: de mijne verbruikt ongeveer 1 liter olie per 10000 km. Heeft wel 295000 gelopen...[/quote]
Mijn Alhambra (G3) uit 2000, ADY motor en 175000 km verbruikt geen olie (doet ' ie natuurlijk wel een beetje, aar niet zichtbaar op de peilstok). Verbruik op gas 1:9,7 (woon-werk verkeer autoweg)..

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo

Ik zie nu ook dat er witte sluck aan de onderzijde van de vuldop zit
volgens mij duidt dit er op dat er vocht in de olie zit .
en ook het olie verbruik wat ik zelf wel veel vind .

ik heb nog een maand garantie hoe moet ik dit nu aanpakken ??

Groeten Theo

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 13 jaar geleden

Theo,
Sludge in de vuldop wil niet betekenen dat je een lekke koppakking hebt. Meestal het gevolg van het rijden van korte afstanden bij lage buitentemperaturen. Ga eens een lang stuk rijden zodat de motor goed op temparatuur komt en de sludge zal waarschijnlijk verdwijnen. Wat het olieverbruik betreft: je heb 1,5 liter olie verbruikt op dik 7000 kilometer. Dat is acceptabel en daar zal de garage waarschijnlijk niets aan kunnen/willen doen. Als je de diverse Internetfora er op naleest wordt er toch regelmatig geklaagd dat de nieuwe motoren in vergelijking met de oude ADY motoren verhoudingsgewijs veel olie verbruiken. Zal er dus wel bij horen.....
Rob.

Scania01 (0), 13 jaar geleden

Hallo Rob

Ik heb dit gecontroleerd na een rit van 120 KM.

Scania01 (0), 12 jaar geleden

probleem opgelost

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat was de oplossing ??

Moderator Problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.