mijn 1.7 sdi trok niet zo lekker meer, heb navraag gedaan en kreeg als antwoord, onderhoud plegen, dus ik heb ik heb een nieuwe brandstof filter, nieuwe luchtfilter nieuwe luchtmassa klep, nieuwe retour leidingen, geen fout codes, 3 x diesel reiniger in de tank, het ging goed, tot dat hij smorgens ineens vanaf het starten de motor rauw hoorde lopen, en ook bleef lopen, de brandstof filter begin te fluiten, dus heb een andere filter geplaatst, en het fluiten is over, en heb nu ook veel minder lucht bellen in de leiding. maar nu loopt niet veel harder dan 100, en trekt geen worst meer van tafel af, hij is nu al 2 keer uitgelezen op fout codes, maar daar kunne ze niks vinden, is er nog een andere manier van uitlezen om er wel achter te komen ???
mvg lowenthal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien wordt de doorvoer van de uitlaatgassen belemmerd door verstopte uitlaat/ oxidatiekatalysator
Met een testkast kan je wel de inspuitmoment controleren. Maar uit ervaring weet ik als ie buiten ze regelgebied zit had ie een foutcode moeten aangeven.
Als ie erg rookt dus zwarte rook kan ook de pomp defect/versleten zijn.
Vooral de uitlaat zal ik checken als je elke keer geen foutcode hebt gehad.
Suc6
jha als het goed is, is bij de vorige eigenaar de inhoud van de kat al verwijderd, maar dat is ook weer zoiets, in de kat ligt ook iets heel flink te ratelen, maar dat deed al heel zolang ik hem heb, als ik de koppeling in trap en ik geef gas ,, reageerd hij wel weer flot de egr heb ik ook al een plaatje tusse gemaakt maar dat leverde ook niks op?... ik heb ook al iets gelezen hier over een brandstof druk regelaar? heeft mijn 1.7 sdi dat ook ? want kan dat onderwerp hier nergens meer vinden
mvg lowenthal
16 jaar
Deze motor heeft geen brandstofdrukregelaar. Wat het zo wel is durf ik niet meer te zeggen. Wel raar als je koppeling intrapt en daarna weer gas geeft dat ie weer vol vermogen heeft. Is het geen slippende koppeling? Misschien toch een expert naar laten kijken met de juiste tools en kennis.
veel minder luchtbellen,hier moeten helemaal geen luchtbellen inzitten,als jij je kat nog hoort ratelen betwijfel ik of er echt wel alles uit is gehaald er kan natuurlijk een stuk vor je uitlaatpijp gaan liggen
16 jaar
nou die luchtbellen zijn nou ook helemaal weg..( met de nieuwe brandstof filter)( en het gejank ook :S ) weet nie waar ze vandaan kwamen maar dat is over, als ik hem met koppeling in op gas laten komen loopt hij lekker soepel, en in de vrij zonder koppeling in getrapt, reageerd ie heel sloom, dat stuk wat in de kat licht te rammelen, klinkt als een buis want als ik schuit aan de uitlaat, hoor ik hem gewoon heen en weer rollen :S.. heb er nu een paar dagen niet mee gereden, en nu net weer ff gekeken ofk wat kon vinden maar de motor loopt ook weer triest rauw,
waar kan ik een goeie meting/ diagnose laten doen ?
mvg lowenthal
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar