Hallo,
Mijn Toledo met digifant multipoint injectie/ontstekingssysteem heeft na 12 jaar trouwe dienst een probleem:
-op bedrijfstemperatuur inhouden (plotseling volledig wegvallend vermogen) gedurende enkele seconden. Ik dacht eerst alleen bij snelweg maar nu steeds vaker ook bij lage vermogensvraag.
-blijft echter altijd stationair lopen, slaat nooit af.
-in decelleratie normaal een waarneembaar afsluiten van de inspuiting (veel motorrem na ca 1 sec na loslaten gas). Nu echter een licht gas bijgeven terwijl gas los. Niet voortdurend maar met tussenpozen van seconden. Bij koude motor lijkt alles normaal.
-Bij warme motor wordt soms plotseling even het stationair toerental verhoogd (een puls van de toerentalregelaar lijkt het)
Bobine is inmiddels vervangen. Heb nu plan om Hall-sensor in ontsteking te vernieuwen maar twijfel nog.
Wie helpt,
Rick van der Vaart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Rick
Heb zelf een toledo 1.8 uit 92 met de monopoint injectie.Hierbij hetzelfde probleem.Is bij dealer geweest omdat ik er zelf niet uitkwam en hier werd gezegt dat er een probleem in de caburateur zat.Nadat ik deze had vervangen,nog steeds hetzelfde probleem.Tijdens een gesprek met een garage houder werd mij aangeraden het brandstofsysteem met een goede reiniger te reinigen.pro-tec bij tien liter brandstof gedaan en daarna geen probleem meer.Nadat de tank echter weer onder de eerste streep op de brandstofmeter kwam was het probleem weer terug.opnieuw inhouden en stotteren.Bij het rijden van scherpe bochten ook hetzelfde probllem en op dit moment is voor mij de oplossing om mijn brandstoftank steeds tot boven niveau van eerste streep gevuld te houden.Heb dan geen problemen hoe raar het ook klinkt.ga deze week brandstoffilter vervangen en tank controleren want ik vermoet water in brandstoffilter.Hoop dat je hier wat aan hebt anders ben ik ook benieuwd naar jouw oplossing.
groetjes Bert
Brandstoffilter vervangen en vlotterhuis in tank bekeken.Vlotterhuis kompleet vervangen omdat rubbertjes uitgedroogt waren.Tevens was vlotter scheef en raakte hierdoor onderkant tank en had dus niet meer de mogelijkheid om voldoende benzine aan te zuigen.(Door meer benzine in tank werd opening groter).Auto loopt tot nu toe goed zonder extra benzine bij te vullen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar