Hallo iedereen,
Hier weer een amateurvraag.
Kan een actief koolfilter dusdanig vervuild of verstopt raken dat het invloed heeft op het rijden cq. accelereren? Of is dit een onderhoudsvrij onderdeel dat ook nooit vervangen hoeft te worden?
Groeten,
Frank
Aha...
Dankjewel. Ik heb momenteel geen problemen met de auto, maar ik ga het zeker even onderzoeken. Ik weet in elk geval dat ik het bij haperen niet in dat filter moet zoeken.
Groet,
Frank
14 jaar
Frank,
Dan wel 1 voorwaarde en die beschreef ik hierboven al, als je de slang los neemt en erop blaast als de motor uit is, dan mag je niks door kunnen blazen anders staat de klep open en kun je wel problemen ondervinden.
Succes..
Gr Stefan
14 jaar
Stefan, bedankt. Ik ga dit vanavond nog (als ik niet te laat terug kom van 't werk) uitproberen. Slang vanaf motor of naar tank?
14 jaar
Nee de slang vanaf inlaat naar koolstoffilter, even kijken, er lopen een paar slangen heen, ook naar de tank toe maar die moet je niet hebben, even de slang volgen die naar de motor ( inlaat ) loopt..
14 jaar
Hallo Stefan,
Ik heb goed in de slang naar het koolstoffilter geblazen. Doorblazen is niet mogelijk. Waarschijnlijk sluit de klep dus goed.
Groet,
Frank
14 jaar
Frank,
Daar lijkt het inderdaad wel op ja, je kan hem ook aansturen met Vagcom, maar als hij nu dicht is, zal hij waarschijnlijk nog werken, maar in elk geval geen probleem met het lopen van de motor veroorzaken.
Gr Stefan
14 jaar
Okay heren, concrete gegevens nu.
Ik heb de opbrengst van de brandstofpomp gemeten (driemaal), want ik vertrouwede de brandstofpomp niet. Of ik het goed heb gedaan weet ik niet, ik kan het herhalen indien nodig. Gewoon slang er af in de open lucht, niets onder specifieke druk gezet.
Ik heb een accuspanning van 11,83 Volt op de pomp.
De auto laten starten en de brandstofslang in een maatbeter. Ik krijg daar precies 1 liter in 32 seconden.
Dat is 937,5 cc per 30 seconden. Is dit goed? Ik neem aan dat teveel niet uitmaakt (retour).
14 jaar
Frank,
De brandstof druk moet tussen de 0,8 en 1,2 Bar zitten.
Bij 1,2 bar :
[url=http://img228.imageshack.us/i/35555305.p...][img]http://img228.imageshack.us/img228/2679/...[/img][/url]
Ruim genoeg zoals je kan zien..
14 jaar
Brandstofopbrengst moet je altijd met een aangesloten drukregelaar meten. Dat kan een hoop schelen.
Je moet dus niet de aanvoer los halen, maar de retour en daar meten.
Ja, zoals ik al zei: heb niets met specifieke druk e.d. gemeten. Was alleen benieuwd of de pomp nog wel iets leverde.
Probleem van inhouden kwam gisteren lichtjes terug en gaat nu neigen naar stotteren. Tank is inmiddels een kwart vol.
Het lijkt -mij- dat brandstofaanvoer niet het probleem is. Denken jullie dit ook? De pomp geeft me twee liter per minuut als ik de aanvoer pak. Dan werkt de pomp dus.
Of zegt iemand dat het de moeite waard is om toch op de goede manier te meten? Lijkt mij toch stug?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
Frank,
Het heeft eigenlijk geen invloed op het rijden, maar dan moet de magneetklep van het filter niet open blijven staan, als je de vacuumslang even volgt, die waarschijnlijk bij het gasklephuis / inlaat uitkomt, en deze even afplugt ( bij het filter losmaken en slang dicht maken ) staat hij buiten werking om het zomaar te zeggen..
Als het klepje wel open blijft staan trekt hij valse lucht waardoor hij ook kan gaan inhouden ( verkeerd mengsel ), maar meestal heb je dan ook een foutcode..
Gr Stefan
14 jaar