Vorige week Cordoba aangeschaft. Auto had cosmetisch en technisch wat problemen. Technisch nog 1 probleem te gaan, cosmetisch steeds een beetje.
De auto heeft in het contactslot een startonderbreker met de module links onder het dashboard boven de zekeringenunit.
In de spiegel zit aan 2 zijde een IR-ontvangst gedeelte.
Nu heb ik helaas geen boekje van de auto mbt het opnieuw inlezen van een IR sleutel.
Het deurslot heeft een CV systeem (met ledje) en die werkt met de hand en sleutel in de deur prima. Alarm wordt netjes geactiveerd. Ga ik in de auto zitten en doe de deur open met een geactiveerd (op scherp staand) alarm, dan claxonneert de auto er vrolijk op los. Zelfs de startonderbreker weigert de sleutel te herkennen in het contactslot en ik kan hem alleen via de deurslot weer uitzetten.
Op da AB zitten 2 knoppen, een IR ledje en een indicatieledje.
Als ik de procedure volg van contactslot in middenstand zetten en dan sleutel eruit, A-Toets ingedrukt houden, 3x op B-Toets dan krijg ik een "akkoord" indicatie terug van de sleutel. Volgens eea op internet gelezen te hebben is na 5x deze procedure te hebben gedaan (ivm aantal mogelijke sleutels) alles klaar en zou de CV en het Alarm via de AB moeten werken.
Helaas helemaal totaal niks. Ook de sleutel in de portier 5x openstand en sluitstand werpt geen vruchten af.
De vraag is dan Wie-O-Wie kan mij helpen danwel uitleg geven hoe dit wel te doen. (Er zitten dus 2 nieuwe batterijen in en de startonderbreker werkt, want als ik het kabeltje naar de module los haal is starten onmogelijk.)
IR en RF(id) zijn dus gescheiden lijkt mij.
Bij mijn Volvo uit 1992 moest ik de "noodknop" in de deurstijl 10 seconden ingedrukt houden en dan kon je hem een sleutel laten herkennen met IR.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo tyko,
Ben aan de slag geweest met deze handleiding. Werkwijze was in ieder geval al anders dan de vorige die ik gevonden en getest had.
Nu is het probleem er nog steeds. Ik twijfelde aan de handzender en kon me iets herinneren van beveiligingscamera's die in de nacht met IR werkte.
Omdat ik nog een oude Handycam had, het licht in de keuken uitgedaan en als ik op een knopje druk, zendt de zender een continu signaal uit en de
indicatieled (de rode) knippert.
Wat me opvalt is dat binnen 5 seconden een 3x naar de ontgrendelpositie draaien bijna een onmogelijke taak is. Het systeem is "traag", omdat het
vacuumsysteem gewoonweg niet snel genoeg is.
Gelukkig is de sleutel niet gewist in het startonderbreker-circuit, anders was het vanavond nog sleutelen geblazen.
Nadat de sleutel-led 5x heeft geknipperd vergrendelt de auto iig niet. Ik heb geen idee waar ik het nu moet gaan zoeken. Alle normale zekeringen op
rij zijn allemaal heel en ik zou niet weten waar het eea aan bedrading van de spiegel naar toe gaat en of dit gezekerd is, danwel een connector
aanwezig zou kunnen zijn die los zit of corrosie heeft.
We houden moet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar