Bij het rijden door een put is er een kloppend geluid, bij alle 2 de kanten. Als er met de wagen gereden word, en er word brut van links naar rechts gedraaid is dit geluid er ook.
Bij stilstaand aan het stuur links-rechst draaien is er geen geluid.
De fuseekogels lijken mij geen speling te hebben, daar heb ik al eens aan gevoeld met een staaf. De stuurkogels lijken mij ook goed.
Ik heb de rubbers van de draagarmen reeds vervangen omdat deze hard gescheurd waren, maar dit heeft niets opgebracht.
Nu is mijn vraag of het zou kunnen zijn dat het geluid afkomstig is van de lagers van de veerpoten?
Komt dit probleem meer voor?
Of wat kan het nog zijn volgens jullie
Alvast bedankt
Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn Alhambra (b.j. 2000) waren bij 100.000 km de stuurkogels versleten. Maakte niet echt een kloppend maar eerder een rammelend geluid op korte richels. Waar de Alhambra wel bekend om staat is dat de kogelgewricgten van de (verticale) stabilisatorstangetjes vrij snel versleten zijn. Die zijn eenvoudig en goedkoop zelf te vervangen.
Versleten veerpootlagers kan, maar dat hangt van de leeftijd en gebruik af (hoeveel km gelopen?).
Zit de centrale moer van de veerpoot nog wel vast? Overigens kunnen schokbrekers, zeker bij koud weer, ook klokkende bijgeluiden produceren. Dat betekent nog niet dat ze slecht zijn. Is alleen wel een irritant geluid.
Rob.
Geert
Je zou eens de homokineten kunnen controleren, en de rest van de ophanging aan de onderkant.
Bij een defect veerpootlager hoor je meestal ook een bonk als je stilstaat en dan aan het stuur draait.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar