Seat Inca: Koelsysteem ontluchtprobleem of toch lekkage?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9sdi

Goedenavond,

Gisteren mijn waterpomp vervangen ivm hoorbaar lager.(AEY motor)
Daarna koelsysteem gevuld , eerst bovenste radiateur slang eraf gehaald en die gevuld, toen expansie vat op max.
Warm gereden met kachel op max. ,koelvloeistof bijgevuld (ongeveer halve ltr.) nadat thermostaat open gegaan was.
Vandaag weer gereden tot bedrijfstemp. en moest na de rit ongeveer 200ml. bijvullen tot max. in expansievat.
Is dit normaal of moet ik toch aan lekkage denken, heb alles gecheckt maar geen visuele lekkage.
Moet er bij zeggen dat ik de koelvin(bij stationair) nog niet aan heb gehad, maar is dit noodzakelijk?
groetjes Niek

niek8145

Geplaatst door niek8145 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

meestal als al je koelvloeistof eruit is geweest en je gaat rijden moet je de volgende dag weer bijvullen,of je moet goed kennis van zaken hebben en op de juiste manier ontluchten of warm laten lopen maar bijna altijd na een proefrit te hebben gemaakt en de motor weer af laten koelen moet je wat bijvullen even paar dagen afwachten voordat je gaat sleutelen,en je fan zal zeker aan moeten slaan als hij goed warm is en je hem stationair laat draaien maar vergis je niet hij moet dan wel goed heet zijn.

niek8145 (0), 13 jaar geleden

Oke Robby,

Ik ga het deze week uitproberen, moet ongeveer 80km per dag afleggen, dus dat moet wel een goede test zijn.
Zal ook de fan een keer laten aanslaan.
Ik houd je op de hoogte in de loop van de week.
Alvast bedankt voor je reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.