auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Ibiza: Koelvloeistof lekkage!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

Hallo

Ik heb de kachelradiateur laten vervangen bij de garage.
De problemen waren over. Echter bij het het ophalen van de auto zag ik dat het airbag lampje opeens aan stond.
Ik heb hem gezegd dat dat eerst niet zo was. Hij heeft toen met vagcom wat gedaan en toen bleef het weg.

De dag erna sprong het airbag lampje weer aan, plus nog eens dat de auto begon te stotteren en het toerental ging spontaan helemaal naar beneden en kon niet meer gas geven terwijl de motor wel draaide ?! Resultaat motormanagement lampje ging branden.

De dashboard is eraf gehaald om de kachelradiateur te vervangen, wat zou deze garage fout gedaan hebben? stekkers? computer niet gereset of opnieuw ingeleerd? Hij beweerd namelijk dat het niet aan hem en zijn klus ligt. Iemand tips?

[b]topic aangepast door moderator[/b]

Geplaatst door

Vw55 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goedenavond,

Ik heb een seat ibiza 1.4 16v uit 2002 met het volgende probleem.

Koelvloeistof lekkage en niet zo een beetje ook!
Je ziet als je de motorkap opent rechts onderin, vanaf achter de koelvloeistof snel leeg druppelen.

Ik heb ''nog'' geen lekke koppakking denk ik. Auto loopt gewoon op 4 cilinders. Geen witte rook, meer ''winterrook''.

Het enige is dus geen warme lucht meer in de auto, en koelvoeistof lekkage.
Waar kan ik allemaal aan denken?

alvast bedankt!

Vw55 0

8 jaar

Ga op onderzoek uit , waar het precies vandaan komt , dit kunnen we van achter de computer niet oplossen.
Ik zou wel zorgen dat je het koelvloeistof niveau in de gaten houdt , want een kachel die niet meer warm wordt duid op een ernstig te kort en dan gaat de koppakking er wel aan bij doorrijden.

Ik heb gekeken en het komt vanuit de kachelradiateur die lek is.
Nou heb ik maar de 2 slangen die eraan bevestigd zijn aan elkaar vastgemaakt zodat de auto geen vloeistof lekt en goed blijft koelen.

Weet er iemand toevallig hoe ik zo simpel en snel mogelijk bij de kachelradiateur van een ibiza kom om het te vervangen?

Vw55 0

8 jaar

Zijn er mensen die mij kunnen uitleggen waarom de temperatuurmeter bij een koude start veel sneller naar de 90 graden stijgt als voorheen?
Door wat wordt dat veroorzaakt. hoort normaal veel trager te gaan dat naar de 90 graden stijgen vd temp.

Vw55 0

8 jaar

Er stroomt geen koelvloeistof meer door de kachelradiateur , dus logisch.

Dus kan ik ervan uitgaan dat alleen de kachelradiateur vervangen voldoende is om dat ook weer op te lossen?
Zal de auto daarna weer na 10-20 min rijden pas op 90 staan ?

Vw55 0

8 jaar

Ga ik wel van uit , verder is er toch niets verandert ?
Ga je kachelradiateur vervangen wanneer je daar tijd voor hebt en dan zullen veel van je vragen beantwoord zijn.
Nu is het allemaal een beetje vaag en koffiedik kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.