Seat Leon 2015: Koelvloeistof/olie en dsg

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CUN, Motorinhoud (cc): 1968, Vermogen (kw): 135

Beste mensen,

Heb al een tijd last van een aantal problemen met het koelvloeistof, dit is al inmiddels 6 maanden bezig;

Koelvloeistof dat na een rit soms verdwijnt en soms alles naar binnen trekt en soms als ik deksel los draai, komt het weer terug naar boven, het is ook al 2x voorgekomen dat onder de bestuurderskant de tapijt nat werd ( maar dat al 5 maanden niet meer. Ik moet om de 2/3 dagen koelvloeistof weer bijvullen. Garage heeft niks kunnen vinden inmiddels is de inlaat, de waterpomp bij de distrubutie en de kleine waterpomp vervangen. (Er is ook een wat grotere onder de motor, maar die was goed volgens hen) Dit allemaal met garantie, de garage blijft vasthouden dat ze druk hebben gezet op het systeem en ze niks kunnen vinden maar het probleem word alsmaar erger. Sinds november heb ik al 3x de olie moeten bijvullen ( ik weet niet of het ermee wat te maken heeft of een ander probleem is) volgens hen is er uitwendig niks aan het lekken. Ik heb aangegeven dat het misschien de koppakking kan zijn maar dat hadden zij al gecontroleerd met druk zetten en het was gewoon goed (zeiden ze) (Ze hebben een aantal keer druk op het systeem gezet en deze zakte niet het bleef gewoon hetzelfde volgens hen. Ze zeiden dat het 1 hele dag aan de druk systeem heeft gezeten en er niks aan de hand was)

Ik heb ook een probleem met me automaatbak, deze viel letterlijk uit. Het liet steeds de storing; auto in ze p verlaten of iets dergelijks. Auto kon 4 dagen niet gereden worden en vervolgens deed hij het weer. Tijdje de melding niet gegeven sinds vandaag geeft het weer de melding.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want de garage schuift het steeds af.

Tolgsmoes

Geplaatst door Tolgsmoes , lid sinds 1 week geleden

4 Reacties

Tolgsmoes, 1 week geleden

Ze hebben een aantal keer druk op het systeem gezet en deze zakte niet het bleef gewoon hetzelfde volgens hen. Ze zeiden dat het 1 hele dag aan de druk systeem heeft gezeten en er niks aan de hand was

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Zit er een watergekoelde egr op ?
Dsg uit laten lezen op storing ?

    Ja de egr is watergekoeld, Ja uitlaten lezen gaf een foutmelding bij de dsg hendel aan. - Tolgsmoes, 1 week geleden

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Het kan een groot verschil maken of motor koud of warm is als ze de druktest doen.
Egr afpersen om te kijken of deze lek is , komt wel eens voor.
Wat is er gedaan aan de de dsg storing ?

    Die hebben ze alleen verwijderd en ze zeiden dat ze wat anders gedaan hadden en dat het nou wel ‘opgelost’ moet worden. Wat is het verschil met koud en warm als je de druktest uitvoeren - Tolgsmoes, 1 week geleden

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Iets wat warm is zet uit , eventuele scheur kan dan juist gaan lekken , kvs verdwijnt in de uitlaat , nee dat hoeft geen witte rook te geven , is dus niet persee zichtbaar.

    Dat is duidelijk, ik zelf twijfel aan de koppakking een ander garage had het ook gezegd maar hun blijven erbij dat het de koppakking niet kan zijn. Omdat ze er druk op hebben gezet en het niet weggaat - Tolgsmoes, 6 dagen geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.