close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: koppeling/druklager versleten?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 EFI

Beste forum members,
Ik hoor al een paar weken een soort gierende/piep geluid zodra ik de auto start. Dit geluid hoor ik wanneer hij in zijn vrij staat, maar zodra ik de koppelingspedaal helemaal intrap is het weg. Laat ik hem opkomen dan hoor ik het weer. Nu heb ik wat rond gevraagd bij kenissen en vrienden en iedereen vertelt me dat het waarschijnlijk de druklager is. Koppeling grijpt verder snel aan en ik ondervind geen problemen met schakelen, bijvoorbeeld stroef schakelen o.i.d.

Is het schadelijk om hiermee een tijdje mee door te rijden? iig de winter doorkomen

Ik heb gehoord dat je soms met wd40 of kruipolie de druklager in kunt spuiten; wat is hiervan waar en moet de versnellingsbak gedemonteerd worden om in te kunnen spuiten?

alvast bedankt

Geplaatst door

opeldude (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou, als je de versnellingsbak moet demonteren om hem in te spuiten, kun je beter ineens de zaak vervangen, je hebt dan toch alles open.

Je KUNT ermee doorrijden, maar wel op eigen risico. Als dat lagen vandaag of morgen de geest geeft, heb je de kans dat je de hele koppelingsvork door de drukgroep trapt, en dat heb je wat meer schade. Indien je de drukgroep ook al wilde vervangen, is het ergste wat kan gebeuren dat je niet meer kunt koppelen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]Nou, als je de versnellingsbak moet demonteren om hem in te spuiten, kun je beter ineens de zaak vervangen, je hebt dan toch alles open.

Je KUNT ermee doorrijden, maar wel op eigen risico. Als dat lagen vandaag of morgen de geest geeft, heb je de kans dat je de hele koppelingsvork door de drukgroep trapt, en dat heb je wat meer schade. Indien je de drukgroep ook al wilde vervangen, is het ergste wat kan gebeuren dat je niet meer kunt koppelen.

Groeten Marcel[/quote]
he marcel. Ik weet niet of de hele versnellingsbak erachterweg moet om erbij te kunnnen om in te spuiten, dat was dan ook een vraag. Heb hier zelf namelijk geen ervaring mee. Als straks blijkt dat de versnellingsbak erachter weg moet dan ben ik het met je eens dan de hele set maar vervangen. Iemand met inspuiten van de druklager?

En wat betreft het doorrijden dit is meer om de kosten een beetje zoveel mogelijk wat uit te stellen, heb namelijk al bedragen van 600 euro gehoord. En gezien de auto net een grotebeurt heeft gehad van 550,- komt het financieel niet uit. DUs als ik nog fftjes kan door rijden dan is dat natuurlijk wel mooi.

opeldude 0

17 jaar

rob, ik zou nog even doorrijden, zonder daar nu iets aan te doen. inspuiten gaat niet lukken je raakt alles behalve het druklager, het risico dat je de koppelingsplaat raakt is destemeer aanwezig, mocht dit gebeuren en de plaat wordt vet ben je nog verder van huis.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder]rob, ik zou nog even doorrijden, zonder daar nu iets aan te doen. inspuiten gaat niet lukken je raakt alles behalve het druklager, het risico dat je de koppelingsplaat raakt is destemeer aanwezig, mocht dit gebeuren en de plaat wordt vet ben je nog verder van huis.

paul,[/quote]
idd. Is de zelfde advies die ik gekregen heb bij de garage.

bedankt voor de reacties.
Rob

opeldude 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.