Mijn Cordoba uit 1997 begint olie te lekken. Niet veel, maar toch.
Volgens mij langs de krukaskeerring aan de distributiezijde.
Op internet kom ik verschillende krukaskeerringen tegen afhankelijk van het motornr.
Ik weet dat het een AEX-motor is, maar waar vind ik het motornr.?
Aan de zijkant van het blok bij de versnellingbakaansluiting zit een sticker met streepjescode en verschillende nummers die maar half leesbaar zijn.
Is een krukaskeerring makkelijk te vervangen?
Zo ja, wat is de werkwijze?
Wat voor gereedschap heb ik daarvoor nodig?
Hoe krijg ik de oude keerring eruit zonder de boel te vermoeren?
Alvast bedankt,
Hans.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hans
Als je er niet uitkomt,gewoon met je chassisnummer naar de dealer gaan,dan krijg je zeker weten de juiste keerring,anders de oude eruit halen en ermee naar de automaterialenzaak rijden,op de oude keerring staat ook een afmeting op,kan niet missen..zou alleen even kijken waar het lek nu precies vandaan komt.
Bij het vervangen gelijk de distributieriem en waterpomp meenemen.
Met wat gezond verstand moet dat wel goedkomen,keerring kost iets meer dan een pakje shag,de bout waar de krukaspoulie mee vast zit,wil nog wel eens goed vast zitten,een slagmoersleutel ( luchthamer ) zou geen overbodige luxe zijn.
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar