auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Arosa 1998: Loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1000

Ondertussen nieuwe bobine ontsteking 4 nieuwe injectors . Start en loopt op 3 cilinders De 4 de cilinder krijgt benzine.bougie eruit die vonkt . Maar toch is die nat als ik die eruit draai ?? Wat doe ik nog mis ? Compressie meting was 180 op alle 4 de cilinders

Geplaatst door

Andy c +130

al 2 maanden lid

Reacties

Injector vernevelt wel goed ?

kaleido 1 +9310
badge vip badge

2 maanden

Ja heb ik net nog getest zijn 4 nieuwe

Andy c +130

2 maanden

geen vacuumlek? (ik weet niet of de aansluiting voor de rembekrachtiger hier ook bij de 4e cilinder zit, net als bij oudere golfjes)

harry4203 +3845
badge vip badge

2 maanden

Ga het morgen eens bekijken.

Andy c +130

2 maanden

Ik heb even bij mijn eigen Arosa gekeken (een 1.4, motorcode AEX, automaat); aansluiting rembekrachtiger zit bij vierde cilinder. In rijrichting linker zijde schuin onder/achter de hoofremcilinder.

AtteRoskam +135
badge vip badge

2 maanden

Klep geraakt ?? Compressie meting goed maar met draaiende motor net niet . Succes.

Punt +80
badge

2 maanden

Je geeft aan compressie is 180 op de vier cilinders; dat is 12 bar. Minimale compressiedruk moet tussen de 10 en 15 bar liggen, maar niet minder dan 7. Het verschil tussen de cilinders mag hooguit 1 - 1,5 bar bedragen. Lijkt dus goed. Injectoren zijn nieuw, alleen de vierde cilinder met bougie zijn nat. Dan lijkt het mij dat er wordt ingespoten, maar dat er geen verbranding plaats vindt. Ik zou dus maar het ontstekingssysteem controleren, te beginnen bij de bougiekabel van de vierde cilinder. Probeer daar maar even een andere (bewezen goed te zijn) te monteren en kijken of de motor dan nog overslag vertoont. Volgens mij heeft de 1,0 liter ook nog een stroomverdeler. Controleer de verdelerkap op scheuren en/of andere beschadigingen.

atte +50
badge vip badge

2 maanden

hij loopt nog steeds op 3 cilinders . injectors nieuw en werkende bougie vonkt maar als hij even gelopen heeft is de bougie nat . nieuwe ontsteking kabels en bobine gezet . kan de krukas sensor defect zijn ? ben ten einde raad heb er nu al zoveel geld ingestoken

Andy c +130

1 maand

Vacuum aansluiting al gecontroleerd ?
Controleer de klepspeling eens .
Doe eens een lektest , ondanks dat de compressie "goed" is.

kaleido 1 +9310
badge vip badge

1 maand

Klepspeling wordt hydraulisch 'bijgesteld'; afstellen niet nodig/mogelijk. De Arosa-motor heeft in principe een Motronic 9.2-motormanagementsysteem. Het bijzondere daarvan is dat die motor ook een stroomverdeler heeft. Een krukassensor (motortoerentalsensor) is dan ook niet aanwezig. Ook een nokkenassensor kent de Arosa niet. Wellicht dat je het storingsgeheugen nog kunt (laten) uitlezen.

AtteRoskam +135
badge vip badge

1 maand

Is het defect zo maar ontstaan of na onderhoud of een te hoog toerental bij verkeerd schakelen? Mijn opmerking is niet uit de lucht gegrepen . Ook kan er een tuimelaar naast een klep liggen . Ga op onderzoek uit voordat je allerlei onderdelen op goed geluk gaat vervangen . Succes.

Punt +80
badge

1 maand

Reed thuis op de oprit achteruit.toen viel hij gewoon stil . Na alles vervangen te hebben mis ik nog steeds de 4de cilinder. Gister kleppendeksel eraf gehad daar ziet alles er normaal uit .

Andy c +130

1 maand

Lektest al gedaan ?

kaleido 1 +9310
badge vip badge

1 maand

Als ik deze los maak gaan de toeren omhoog maar bolt hij wel op 4 cilinders zonder stotteren

Andy c +130

1 maand

Als ik deze vacuüm klep los maak loopt hij hoger in toeren maar wel op 4 cilinders

Andy c +130

1 maand

Welke klep??

harry4203 +3845
badge vip badge

1 maand

De injectors worden per stuk aangestuurd . Demonteer de rail met de injectors en doe een start poging. Vang de benzine apart op om een verschil in hoeveelheden te kunnen zien . Wederom succes.

Punt +80
badge

1 maand

Nog steeds geen resultaat na anderhalve maand? Al mijn suggesties heb ik mee gemaakt ! Ook nog gekeken in de ECU naar vocht sporen. Succes bij het zoeken.

Punt +80
badge

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.