Ondertussen nieuwe bobine ontsteking 4 nieuwe injectors . Start en loopt op 3 cilinders De 4 de cilinder krijgt benzine.bougie eruit die vonkt . Maar toch is die nat als ik die eruit draai ?? Wat doe ik nog mis ? Compressie meting was 180 op alle 4 de cilinders
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Injector vernevelt wel goed ?
Ja heb ik net nog getest zijn 4 nieuwe
1 maand
geen vacuumlek? (ik weet niet of de aansluiting voor de rembekrachtiger hier ook bij de 4e cilinder zit, net als bij oudere golfjes)
Ga het morgen eens bekijken.
1 maand
Ik heb even bij mijn eigen Arosa gekeken (een 1.4, motorcode AEX, automaat); aansluiting rembekrachtiger zit bij vierde cilinder. In rijrichting linker zijde schuin onder/achter de hoofremcilinder.
Klep geraakt ?? Compressie meting goed maar met draaiende motor net niet . Succes.
Je geeft aan compressie is 180 op de vier cilinders; dat is 12 bar. Minimale compressiedruk moet tussen de 10 en 15 bar liggen, maar niet minder dan 7. Het verschil tussen de cilinders mag hooguit 1 - 1,5 bar bedragen. Lijkt dus goed. Injectoren zijn nieuw, alleen de vierde cilinder met bougie zijn nat. Dan lijkt het mij dat er wordt ingespoten, maar dat er geen verbranding plaats vindt. Ik zou dus maar het ontstekingssysteem controleren, te beginnen bij de bougiekabel van de vierde cilinder. Probeer daar maar even een andere (bewezen goed te zijn) te monteren en kijken of de motor dan nog overslag vertoont. Volgens mij heeft de 1,0 liter ook nog een stroomverdeler. Controleer de verdelerkap op scheuren en/of andere beschadigingen.
hij loopt nog steeds op 3 cilinders . injectors nieuw en werkende bougie vonkt maar als hij even gelopen heeft is de bougie nat . nieuwe ontsteking kabels en bobine gezet . kan de krukas sensor defect zijn ? ben ten einde raad heb er nu al zoveel geld ingestoken
3 weken
Vacuum aansluiting al gecontroleerd ?
Controleer de klepspeling eens .
Doe eens een lektest , ondanks dat de compressie "goed" is.
Klepspeling wordt hydraulisch 'bijgesteld'; afstellen niet nodig/mogelijk. De Arosa-motor heeft in principe een Motronic 9.2-motormanagementsysteem. Het bijzondere daarvan is dat die motor ook een stroomverdeler heeft. Een krukassensor (motortoerentalsensor) is dan ook niet aanwezig. Ook een nokkenassensor kent de Arosa niet. Wellicht dat je het storingsgeheugen nog kunt (laten) uitlezen.
Is het defect zo maar ontstaan of na onderhoud of een te hoog toerental bij verkeerd schakelen? Mijn opmerking is niet uit de lucht gegrepen . Ook kan er een tuimelaar naast een klep liggen . Ga op onderzoek uit voordat je allerlei onderdelen op goed geluk gaat vervangen . Succes.
Reed thuis op de oprit achteruit.toen viel hij gewoon stil . Na alles vervangen te hebben mis ik nog steeds de 4de cilinder. Gister kleppendeksel eraf gehad daar ziet alles er normaal uit .
2 weken
Lektest al gedaan ?
Als ik deze los maak gaan de toeren omhoog maar bolt hij wel op 4 cilinders zonder stotteren
2 weken
Als ik deze vacuüm klep los maak loopt hij hoger in toeren maar wel op 4 cilinders
2 weken
Welke klep??
De injectors worden per stuk aangestuurd . Demonteer de rail met de injectors en doe een start poging. Vang de benzine apart op om een verschil in hoeveelheden te kunnen zien . Wederom succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
1 maand