Seat Cordoba: loopt stationair op 3 cillinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AEX

Een Seat Cordoba is binnen gebracht welke stationair op 3 cillinders loopt.
De klant had zelf al de bougies en kabels vervangen , de bougiekabels zijn juist aangesloten op de verdelerkap.
Gasklephuis is schoongemaakt , compressie is gemeten en is ok. Geen vacuum/lucht lekkages aan slangen,spruitstuk en voet gasklephuis. Als motor loopt reageert motor vrijwel niet op kortsluiten van cillinder 1 en 2 (van distr.zijde gerekent). Wie kent het probleem en kan mij verder helpen ?

alvast bedankt

gardejonge

Geplaatst door gardejonge (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat doet 4gas stationair? en Labda spanning?

Heb net een Panda losliggen welke stationair ook niet lekker liep zat 1 slechte verstuiver in

gardejonge (0) PRO, 13 jaar geleden

De 4gas waarden stationair zijn hoog ,op toeren alles op normale waarden

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Bennie hoge waarden ?? Doe er wat getallen bij. Bij VAG autos wil de remboesterslang vaak inscheuren vlak bij de overgang van de luchtklep . Leg je oor te luister. Succes.

gardejonge (0) PRO, 13 jaar geleden

Net zoals ik al vertelt heb zijn alle slangen gecontroleerd op lekkage ,de remboosterslang was al vervangen

garageburgwal (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je geen waardes van 4gas en labda?

gardejonge (0) PRO, 13 jaar geleden

De 4gas meting is stationair: CO 2,2 , HC 1455 CO2 8 , O2 7,8 en lambda is 1,36

garageburgwal (0) PRO, 13 jaar geleden

Zit hier een aftakking op voor zo'n koolstoffilter? Slang eens dichtknjipen?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Volgens mij is het zelfs een 2 cil. O2 is nog bijna de helft van wat de inlaat in ging!! Twee cilinders die naast elkaar niets doen...... Pakking tussen de cilinders is weg,maar de compressie is nog goed zeg je. Is de motor overtoeren gejaagd door verkeerd terug schakelen ?? Kleppen kunnen licht krom zijn wat je met compressie meten niet ziet. Hoe is de verdeelkap aan de binnenzijde. Zoekplaatje !!Succes.

gardejonge (0) PRO, 13 jaar geleden

Verdeelkap is ok, overtoeren weet ik niet zal dat de klant navragen. Heb net wel gezien dat de olie behoorlijk vuil is en vochtophoping bovenin kleppendeksel. Zit er aan te denken dat mischien de klepstoters van cillinder 1 en 2 niet goed vullen ,normaal zou je dat moeten horen door geratel/geklepper .
Ik heb op gasklephuis de slang naar koolstoffilter afgeknepen maar wordt niets anders van

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Begin (met toestemming) dan eerst maar de boel te reinigen. De oliedruk kan door vuil wel zo hoog zijn dat de stoters te vol worden gedrukt met niet sluiten als gevolg . Die stelmogelijkheid in zo'n stoterbus is maar een paar milimeter ,dus kleppen die niet open gaan door lege stoters is niet mogelijk. Nu wel bij de nieuwe FIAT multi-air. Groeten.

gardejonge (0) PRO, 13 jaar geleden

Vandaag het oliesysteem gereinigd en van verse olie voorzien maar het probleem is gebleven.
De vraag naar overtoeren heb ik nagevraagt aan de klant ,dit is niet gebeurt toeren komt niet boven de 3000tpm ,klant rijdt vrijwel alleen maar stadsritten. Het probleem is van de 1 op andere dag gekomen nadat auto s'morgens is gestart

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Laat de nieuwe olie zijn reinigende werk doen en wacht het nog even af . Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.